פתאום משהו נפתח
פתאום משהו נפתחצילום: שאטרסטוק

קיץ. הילדים חייבים מסגרות בתוך כל התקופה הארוכה הזאת של החופשה. למען השפיות שלך ושלהם את רושמת אותם לקייטנות, ואפילו מצאת קייטנות מוצלחות במחיר לא יקר.

אבל אז מגיע סוף החודש. בעלך לוחש שהתקשרו מהבנק לעדכן במצב החשבון. יש חריגה, והם מבקשים לדעת איך בכוונתכם למלא את החסר.

איך קרה שלמרות ההסתפקות במועט וכל המאמצים והעבודה, שוב אנחנו בכזה מינוס?! איזה ייאוש. מה בסך הכול עשיתי? שילמתי על ארבע קייטנות, עשיתי טסט לרכב, קניתי סנדלים לילדים וגם אכלנו החודש. כן, אכלנו, לא היה רמדאן אצלנו... מדכא. איך אפשר לחיות כך?

כובד המשקל

את מנסה לתפקד מתוך אמונה וביטחון, אבל העצב המזדחל בתוכך מאט את הקצב. ובעלך שנכנס לפנות ערב הביתה מחייך בחצי פה, אך נראה טרוד מאוד. החיים עוברים להילוך איטי. נדמה שמשהו מושך כל התקדמות וצמיחה לאחור, כי אם למרות כל מאמצינו אנחנו לא סוגרים את החודש, נדמה לנו שאי אפשר להמשיך כך.

אתם בכל זאת מתעקשים על ארוחת ערב רגועה ויושבים לשוחח בארבע עיניים. ואז, במקום שיחה מלב אל לב ומפגש אינטימי, אתם שוקעים לדבר בנושא הכי לא מרומם בעולם: איך מתייעלים כלכלית? איפה אפשר לצמצם הוצאות ואיך אפשר להגדיל הכנסות?

כבר הפכתם בנושאים האלה כל כך הרבה פעמים, שנדמה שאין מה לחדש מלבד האכזבה המתחדשת ששוב הכסף גזל לכם את הזמן של הביחד, של השיח המשותף על הא ועל דא, על ילדיכם הבריאים, על ההתפתחות המופלאה שלהם, על עצמכם, על מה שעובר עליכם באמת, חוץ מהטרדה הכלכלית שממלאת את הכול.

נדמה שהכסף יענה את הכול, יענה מלשון עינוי.

מתנה עטופה

כל מי שמתמודדת עם קושי כלשהו יש לה שיעור חשוב לחיים, ואפילו מחכה לה מתנה מעבר לפינה. כי אחרת הקב"ה היה משפיע לה ברגע זה שפע עצום, ולא היה חסר לה שום דבר. יש כאן מתנה עטופה היטב שעוד לא נפתחה, כספת שעוד לא מצאנו את הקוד שפותח אותה.

אז אצל מי נמצא הקוד לכספת שתקועה באמצע הבית כאבן שאין לה הופכין וגורמת מכשול למעבר בני הבית? שחוצצת ביני ובין אישי ומרחיקה אותנו מקשר זורם ושמח למרות הכול?

הקוד נמצא אצלך

אם הסיטואציה הזאת או חלקים ממנה מעלים בך הזדהות, אני מזמינה אותך להקשיב רגע פנימה, לעצמך. השכל אוהב לתת פתרונות חיצוניים ומעשיים: "שבעלי יחליף לעבודה מכניסה יותר", "שבעלי יהיה קשוב, מכיל ואוהב גם אם הוא טרוד". את אפילו אומרת לעצמך: "צמצמי פה וצמצמי שם, ולאט לאט העניינים יסתדרו", "אולי צריך לעשות מנוי פיס וזהו" ועוד ועוד.

זה בסדר, יש מקום גם לשכל, וייתכן שיהיו לו רעיונות טובים שאפשר וצריך ליישם. אבל כרגע, שימי לב לנשמה, לכוחות הפנימיים שבך. איך את עצמך יכולה להיטיב איתך, לספק לך את מה שאת זקוקה לו?

את כל אלה את יכולה לתת לעצמך, ממך אלייך, וזה גם מה שמצופה מאיתנו במקום לנסות לשנות את המצב, או גרוע מכך – לנסות לשנות את בן הזוג.

ומהמקום הזה שאת מספקת לך את הצרכים הכי בסיסיים, את כבר יכולה לבחור את הבחירות המעשיות. פתאום משהו נפתח. אור של תקווה נכנס ויש כוחות חדשים להתמודד עניינית עם הסוגיה בלי שתקבור את כולנו חיים. וכן, הרבה פעמים גם השפע הכלכלי מתדפק בדלת באופן מפתיע ואת מגלה שיש שכר לפעולתך.

פורסם בפנימה

לרכישת מנוי