לבני בכנס הרצליה

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) נאמה היום (רביעי) בכנס הרצליה והתייחסה לניסיונות לחדש את המשא ומתן המדיני.

"אם טראמפ רוצה לתקן את הטעויות של אובמה - שיניח את העקרונות על השולחן. לא לכפות תוכן על הצדדים - אלא להכריח לקבל החלטה. לנתניהו אין בעיה פוליטית להגיד כן - יש קואליציה חלופית בישראל למען השלום", טענה לבני.

לדבריה, "הפלסטינים חרדים מטראמפ והורידו את כל דרישות הסף למו"מ. טראמפ הוא הזדמנות, אף אחד לא רוצה להגיד לו לא. הוא הגדיר את הדיל כיעד - ומה שנשאר לו זה רק לעשות כוראוגרפיה נכונה. ללכת לערבים לקחת פיקדון של צעדים לקראת ישראל - אם וכאשר ישראל תגלה רצינות מספקת. לא צריך להמציא את הגלגל מחדש".

לבני טענה עוד שהממשלה הנוכחית פוגעת בביטחון ישראל. "הגיע הזמן להרים מסך ולראות את אחורי הקלעים של הממשלה הזאת: הברית האמיתית בין הבית היהודי לראש הממשלה. הם באידיאולוגיה שבעיניהם מצדיקה את דריסת שומרי הסף, כי הדמוקרטיה היא נטל על מבקשי הסיפוח - והוא כדי שלא יבדקו יפרסמו יבדקו ויעמידו לדין בשחיתות".

"כשהאיומים שלנו בצפון הם כאלה - ישראל לא יכולה להרשות לעצמה ששיעור כל כך גדול מכוחה הצבאי, שמטעמים בטחוניים אני לא יכולה להגיד כמה, יוחזק ביהודה ושומרון. ביטחון זה לאפשר לפלסטינים לבנות סביב הערים, כפי שצה"ל ממליץ, כדי לשחרר את הלחץ ולהקטין את לטרור", אמרה לבני.

היא הוסיפה כי "ההתנחלויות המבודדות הן נטל על ביטחון המדינה. הן פוגעות בביטחון מסבכות את היכולת להגיע לשלום וכל בניה חדשה נועדה למנוע מאיתנו אי פעם את האפשרות להגיע להסכם. לעומת ההיסטוריה של חומה ומגדל - הן לא עוזרות לנו לקבוע גבול, אלא נועדו להפריע לנו לקבוע גבול זאת האמת. כל השאר זה תירוצים שנועדו להסתיר את האמת מהציבור במסווה של ביטחון".

לגבי המצב הפוליטי אמרה לבני, "מפלגת העבודה לקראת בחירות וכמובן לא אתערב. אבל חשוב שמי שיבחר יתמוך ביצירת גוש פוליטי חזק. מישהו שמבין שמפלגת העבודה לא מספיקה ולא יכולה לבד. זאת הדרך היחידה, זה מה שצריך כדי לשנות את ההגה של הספינה. הרצוג הבין את זה ב-2015, שזה מה שמייצר תקווה. השותפות של 2015 זה מה שהיה בבחירות הקודמות. עכשיו צריך להיערך לבאות בגוש רחב. יש פרטנרים טבעיים. פרטנר טבעי לגוש הזה הוא כחלון - שרק אתמול אמר פה את מה שרוב הציבור בישראל מבין - בסוף יהיו פה שתי מדינות. הוא הקול הפרגמטי היחיד בממשלה הזאת אבל לא המנהיג המתון היחידי בישראל. חבירה של ההנהגה המתונה היא התקווה והאחריות של כולם".