הזוכה עם מייסד מפעל המשניות של אירופה
הזוכה עם מייסד מפעל המשניות של אירופהצילום: צילום אלכסנדר לאער

מאות ילדים תלמידי מוסדות התורה ממדינות אירופה השתתפו בסיום המשניות ומבחן פומבי המסורתי שהתקיים השנה בציריך שבשווייץ.

במעמד המרשים השתתפו רבני ציריך בראשות גאב"ד 'קהל עדת ישורון' רבי חיים משה הלוי ומייסד מפעל המשניות האירופאי הרב חיים יצחק לעהרר.

בסיום המעמד הוכרז הזוכה הגדול 'חתן המשניות של אירופה' לשנת תשע״ז - הנער שלמה ירושלימסקי, תלמיד חיידר 'ראשית חכמה' של הקהילה התורנית במוסקבה שבנשיאות רב ואב"ד מוסקבה ונשיא 'ועידת רבני אירופה' רבי פנחס גולדשמידט.

מפעל המשניות האירופי נוסד לפני עשרות שנים ע"י הרב לעהרר. במהלך השנה לומדים מאות ילדים ממוסדות התורה ברחבי אירופה אלפי משניות, כשבסיום השנה מתקיים טקס מסורתי של סיום המשניות ומבחן פומבי במהלכו נבחנים הילדים על כל המשניות שלמדו.

מידי שנה מארחת קהילה יהודית באירופה את הטקס המיוחד. מאות תלמידים מתארחים במשך כמה ימים בקהילה. במהלך הימים הללו נבחנים התלמידים וזוכים לפעילויות חינוכיות מגוונות.

בשנים האחרונות משתתפים גם תלמידים ממדינות חבר העמים ובהם: רוסיה, וביה״ס 'בית אהרון' שע"י מוסדות 'יד ישראל' – קרלין סטולין' שבפינסק בבלארוס בראשות הרב משה פימה.

חתן המשניות של אירופה התלמיד שלמה ירושלימסקי (13) יליד מוסקבה הוא תלמיד מצטיין בחיידר 'ראשית חכמה' שבמוסקבה שבניהולו של הרב בצלאל מאנדעל. ירושלימסקי, נצר למשפחת רבי יחזקאל אברמסקי זצ"ל, נבחן ע"י צוות בוחנים שהגיעו מישראל על 600 משניות ובהם: כל סדר מועד, ברכות, פאה, ב״ק, ב״ב, סנהדרין, ומכות וזכה כאמור במקום הראשון.

במפגש שקיים עם הוריו והנהלת החיידר אמר הרב פנחס גולדשמידט לחתן הנרגש: "אתה אות ומופת לחינוך הטהור, לקהילה היהודית במוסקבה, ולרוסיה בכלל. הוכחת לעולם כולו כי גם לאחר 70 שנות ניתוק תורת הנצח לא תשכח מפי זרעו".