עין לבן. למצולמים אין קשר לכתבה
עין לבן. למצולמים אין קשר לכתבהצילום: ענת כהן – יחסי ציבור

כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד איתמר סוויסה, צעיר כבן 21 תושב ירושלים, בגין ניסיון רצח, ניסיון לחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, שיבוש הליכי חקירה ונהיגה ללא רישיון וללא ביטוח.

על פי כתב האישום, בשבת לפני כשבועיים, בשעות אחר הצהריים, רכב סוויסה על קטנוע ללא רישיון נהיגה בתוקף וללא קסדה על ראשו, במעיין עין לבן, הסמוך לגן החיות התנכ"י בירושלים. במקום בילו באותה העת גם הנפגע וחבריו אשר ישבו בקרבת המעיין.

סוויסה רכב על הקטנוע בצורה פרועה אשר הטרידה ואף סיכנה את המבלים בקרבת המעיין. מספר מבלים שהיו במקום, וביניהם הנפגע, העירו לסוויסה על נהיגתו הפרועה בקרבת היושבים במקום. סוויסה התעלם מפניות אלה.

לאור זאת קם הנפגע ממקומו והתקדם לעבר סוויסה, אשר נסע במקביל לעברו עד שעצר ממש בסמוך אליו. הנפגע סימן לסוויסה לעצור, ביקש ממנו לעזוב את המקום ואף משך אותו מהקטנוע. בתגובה החלה קטטה בין סוויסה לנפגע, אשר במהלכה הפרידו חבריהם מספר פעמים בין השניים. לאחר אותה קטטה שב הנפגע לשבת עם חבריו וסוויסה הורחק על ידי חבריו מהמקום.

בהמשך, על פי כתב האישום, שב סוויסה על עקבותיו והחל ללכת לעבר הנפגע וחבריו, כשהוא צועק לעברו: "אני ארצח אותך, אתה בן אדם מת היום", "אני אהרוג פה את כולם, אני אדקור אתכם" וקרא לעבר חבריו "תביאו לי סכין, תביאו לי סכין". משלא היתה בשלב זה בידו של סוויסה סכין, הוא הרים אבן מהרצפה והתקרב לעברו של הנפגע אשר ניסה להרגיע את הנאשם ואמר לו "אחי, אחי לא צריך אבנים".

לאחר מספר דקות, נטל סוויסה סכין מטבח, השייכת לחבריו אשר בילו עימו במקום. סוויסה החזיק את הסכין בידו והתקרב לעבר הנפגע וחבריו אשר הגיעו בסמוך למדרגות היציאה מן המעיין, בדרכם החוצה מהמקום. לפתע רץ סוויסה לעבר הנפגע כאשר הסכין מונפת בידו ובעומדו סמוך אליו דקר אותו דקירה אחת, חזקה, בחזהו.

הנפגע אחז בחזהו המדמם תוך שהוא שב על עקבותיו וצועק לעבר הנוכחים במקום: "דקרו אותי, דקרו אותי", עד שהתמוטט. בשלב זה רץ סוויסה לעברו של חברו של הנפגע, הניף את הסכין לעברו ודקר אותו באמצעות הסכין בגבו בתנועה חדה וחזקה.

בבואו לצאת מהמקום, ראה סוויסה שוטר מג"ב שהוזעק למקום, הוא השליך את הסכין ארצה במטרה להעלימה ושלא להיתפס עמה ברשותו, והחל לברוח. השוטר אשר הבחין בהשלכת הסכין, עצר את סוויסה ועיכב אותו במקום. לאחר שעוכב, ביקש סוויסה מהשוטר להוציא קוץ אשר נכנס לכף רגלו, לאחר שזה התיר לו לעשות כן, הצליח סוויסה להשתחרר מאחיזתו של השוטר וברח לעבר גן החיות עד שנתפס על ידי שוטרים נוספים שהגיעו למקום.