דוד כהן
דוד כהןצילום: באדיבות המצולם

לאחרונה הוחלט לסגור את הפנימייה הצבאית הדתית לפיקוד 'אור עציון', בטענה שהעלויות של המקום גבוהות. אולם טענה זו אומרת דרשני.

בלי להיכנס לחשבונותיהם של הממונים על השכר בצבא, ידוע הדבר שצה"ל משקיע עשרות מיליונים בכל שנה באירועי תרבות שלא כולם יכולים לצרוך, בקורסים שונים, ועוד עלויות שונות ומגוונות. למשל, ידעתם שחיילת זכאית לעשות שתי הפלות במהלך שירותה הצבאי על חשבון הצבא?

דווקא כשמגיעים לחינוך ולגידול הפיקוד הדתי של הדור הבא, שהוא עמוד יסוד במדינתנו והשפעתו תיתן את אותותיה בעוד כמה שנים, דווקא שם מקצצים בנטיעות?! הייתכן לסגור מקום שאליו מגיעים בני נוער שכל מטרתם להגן על המולדת, לשרת את המדינה, שבגיל 14 מה שמעניין אותם זה לתת מקסימום מעצמך לצבא, ולהגיע הכי רחוק שאפשר?!

בפנימייה התחנכנו לתת מכל הלב. למדנו שהתנדבות אינה מילה גסה, ושגם אחרי הצבא צריך תמיד לחשוב איפה אני יכול לתת את תרומתי הצנועה לעם ישראל.

הפנימייה הצבאית גידלה דור של חיילים ומפקדים מאמינים, איכותיים ומעולים, המשמשים בתפקידים בכירים בצבא ובמקומות הכי קרביים, ונותנים מזמנם ומעצמם למען ביטחון המדינה.

בגלל סכום כסף שבטל ברוב בתקציב הצבאי, לא סוגרים מקום כזה. אם אכן המקום ייסגר לצערי, יש לשאול מה פשר האיפה והאיפה בין הפנימייה הדתית למקבילתה החילונית - הריאלי בחיפה - הממשיכה לפעול. באיזו הצדקה זה מתרחש? הרי גם שם עלויות האחזקה דומות.

אסיים בדבר שכתב אוריאל פרץ הי"ד, בוגר הפנימייה הצבאית שכיתתי נקראה על שמו, הממחיש אילו ערכים נטמעו בו בזמן לימודיו ב'אור עציון': "עם מכלול הקוצים והצמחים שנכנסו לי לגוף אפשר להקים ערוגה של מטר על מטר, אבל אלו לא סתם קוצים - אלו קוצי ארץ ישראל".

דוד כהן

בוגר הפנימייה הצבאית 'אור עציון'