החוק יוגש. ליצמן וגפני
החוק יוגש. ליצמן וגפניצילום: Yonatan Sindel/FLASH90

הסיעות החרדיות החליטו להגיש את חוק המרכולים בתל אביב שמטרתו להחיל את הסטטוס קוו בעניין שמירת השבת במרחב הציבורי.

חוק המרכולים מבקש לבטל את פסיקת בג"ץ שאפשרה לקיים את חוק העזר העירוני שאישרה עירית תל אביב. החוק יחול אף על החלטות שהתקבלו מ-2014 במטרה לעקר את חוק העזר העירוני שחוקק באותה תקופה.

כזכור, עיריית תל אביב חוקקה חוק עזר 2014 המאפשר חלקית פתיחת בתי עסק בשבת בתל אביב. מאז, שרי הפנים בשנים האחרונות גררו רגליים וסירבו לחתום על חוק העזר אך גם לא דחו אותו על הסף. בית המשפט העליון שנדרש לסוגיה הכריע בפסיקתו האחרונה לקבל את חוק העזר.

בדבריהם הסבירו כי הם מבקשים להגיש את הצעת החוק בשל גרירת הרגליים של היועמ"ש, כלשונם, המסרב לבקש דיון מחודש בבג"ץ על פסיקתם.

"בעקבות העובדה כי היועמש לממשלה גורר רגליים בנושא הדיון הנוסף שביקשו בעלי המרכולות בתל אביב, ולא נותן גיבוי לשר הפנים אריה דרעי בבקשה לדיון הנוסף, אנו מתכוונים בימים הקרובים להביא את הצעת החוק הפרטית למניעת חילולי השבת מינואר 2014 והקואליציה תהיה מחויבת בענין הזה בהתאם להסכם הקואלציוני בשמירה על הסטטוס קוו", אמרו בסיעות החרדיות.

לפי שעה ההצעה זוכה להתנגדות בקואליציה, הן מצד שרים בליכוד והן מיו"ר ישראל ביתנו השר אביגדור ליברמן שכבר הודיע כי יתנגד לחוק. עם זאת, בסיעות החרדיות סבורים כי הקואליציה תיישר קו עם ההצעה ובשל ההסכם הקואליציוני.

"לא נאפשר את המשך גרירת הרגליים בעניין ונדרוש טיפול מיידי בנושא החשוב", הבהירו.