הפגנת מסתננים
הפגנת מסתנניםצילום: Tomer Neuberg/Flash90

ועדת הפנים של הכנסת דנה השבוע במדיניות הטיפול במסתננים בדרום תל אביב. בדיון השתתף שר הפנים אריה דרעי (ש"ס).

עובד חוגי, המגורר בדרום תל אביב ופועל לבלימת תופעת המסתננים, אומר לערוץ 7 שלמדינת ישראל יש חלון הזדמנויות של שנה וחצי כדי לטפל בבעיה, "זה הזמן להעביר אותם למדינה שלישית כי בתוך חמש שנים יהיו מאה אלף מסתננים בישראל.

''קצב הילודה גדול ומדינת ישראל רק מעודדת את הילודה, מסבסדים להם את המעונות. אם היום קשה להוציא אותם - על אחת כמה וכמה יהיה קשה להוציא את הילדים. כל התקשורת תבוא לצלם ילדים מסכנים שמגורשים, זה לא יצטלם טוב".

לדבריו בכל סוף שבוע דרום תל אביב הופך למדינה אפריקאית, "הם באים בשישי-שבת לכל הפאבים והכנסיות שלהם ובדיוק בשישי-שבת משטרת ההגירה לא עובדת אז הם מרשים לעצמם להגיע לכאן מכל הארץ".

המציאות באזור הפכה לבלתי אפשרית עבור תושבי השכונות הוותיקים, "יש כאן אישה בת 72 שכדי לקנות שקית חלב בערב היא צריכה לבקש שהמשטרה תביא לה את החלב. היא מפחדת לצאת מהבית, את הילדות שלנו אנחנו חייבים ללוות, אי אפשר לשחק למטה, כולם מסוגרים".

"המסתננים מגיעים רק למקומות של השקופים, של אלה שלא סופרים אותם, למקומות של החלשים. יש בתל אביב גבול דמיוני, רחוב מנחם בגין, כי אם תלך חמש מאות מטר מהתחנה המרכזית לשדרות רוטשילד, שם אם יעזו לשבת חמישה או שלושה אריתראים על ספסל תוך חמש דקות תגיע ניידת ותעביר אותם את הגבול בחזרה לתחנה המרכזית''.

חוגי תוהה לאן נעלמו ארגוני זכויות האדם, ומדוע הם לא דואגים לזכויות האדם של תושבי דרום תל אביב. ''גם ראש העיר מודה שהוא ריכז אותם בדרום תל אביב. לצפון תל אביב הם לא יעזו להגיע, זו מדיניות של צביעות ובושה", הוא אומר.

ועדת הפנים בדיון על המסתננים בדרום ת"אערוץ הכנסת