ח''כ יוגב: לא תהיה פה ''פלסטין''

חבר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), מתייחס בראיון לערוץ 7 להצעת החוק שמקדם שר הביטחון אביגדור ליברמן, לפיה שרי הממשלה שחברים בקבינט המדיני-ביטחוני יחויבו לעבור בדיקות פוליגרף במטרה להילחם בתופעת ההדלפות מישיבות הקבינט.

"כשנכנסתי לוועדת חוץ וביטחון, תהיתי על כך שחברי הועדה שנחשפים לנושאים רגישים וסודיים אינם מחויבים בהצהרה או בדיקה, ואני חושב שיש מקום, יש כאן עניין של מקצועיות ואחריות", אומר יוגב.

הוא תומך בהצעת החוק שליברמן מקדם, ומסביר כי ''היחשפות של בעלי תפקיד לסודות מדינה, וראינו את ראש הממשלה אולמרט ואני לא יודע אם הוא הוציא או לא הוציא סודות מדינה, אבל כולנו בני אדם וכולנו יכולים לטעות ברגע מסוים ועלינו להיות מחוייבים יותר לביטחון המדינה.

"אני בעד כל דבר שיש בו תועלת בשמירה על ביטחון המדינה אבל לא מהיבט פוליטי אלא רק מהיבט מקצועי ונכון שזה יתקיים גם לחברי ועדת חוץ וביטחון ובכל גוף שנחשף לסודות מדינה, גם לאנשים בתפקידים שונים במוסד או בשב"כ וגם ביציאה מתפקיד, לחייב הצהרה כדי שסודות המדינה אכן ישמרו במקום שהם צריכים להיות. אנחנו רק שליחים ובאחריותנו גם ביטחונה של ישראל".

ח''כ יוגב מתייחס גם לשתי הצעות חוק שהגיש ותקועות בוועדת שרים לחקיקה, "הגשתי כבר לפני למעלה מחצי שנה שתי הצעות חוק, אחת מהן מחייבת הכשרת סגלי מערכת החינוך ועובדי מערכת הרפואה ופסיכולוגים, במטרה לאחבן סימנים מעידים לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית.

''ההצעה השנייה מחייבת שוטרים ושופטים הכשרה כעין זו. לצערי, בשל הסתייגות של אחד השרים, ההצעות מעוכבות. האירועים שקרו השבוע מוכיחים את חשיבות ההצעות. חבריה של הנערה שנפגעה סיפרו כי היא צלעה, לא הייתה מרוכזת והתנהגה באופן מוזר. סגלי ההוראה של התלמידה היו צריכים לזהות את הסימנים ולהציל את הנערה. זו בושה לוועדת השרים ולמי שבלם אותן ואני אעשה כל מאמץ כדי שהצעות החוק יעברו כדי להציל עוד צעירים".

לגבי העבודות בישוב החדש למפוני עמונה והבניה ביו"ש אומר יוגב, "אני שמח שטרקטורים ו-D9 עלו השבוע לגבעת עמיחי בעמק שילה ואני מאמין שייקח עד אחרי החגים, כחצי שנה, כדי להקים את הישוב הזמני למגורשי עמונה שחיים כיום בתת תנאים באולפנה בעפרה, ולאפשר להם לעבור לקראוילות. אני מעריך שעוד שנתיים יקום גם הישוב החדש ובכך נייצר את גוש אריאל-בקעת הירדן".

ח''כ יוגב מתייחס גם להצעת החוק לביטול חוק התנתקות מצפון השומרון, "אני מקווה שכך יהיה ונראה יהודים חוזרים לביתם בצפון השומרון. ההתנתקות מצפון השומרון לא הייתה רק טעות אלא גם פשע שלא הביא תועלת מדינית, ולא תועלת ביטחונית, צבאית, כלכלית ולא חברתית. גם ברצועת עזה לא יהיה שקט ויש להוציא את החמאס משם עד שלא נחזור לישובים שם".

''אני רואה חזון של ריבונות בכל רחבי יהודה ושומרון בין הים לירדן. מדינת פלסטין לא הייתה פה ולא תיהיה כאן. לא עם ג'ייסון ולא טילרסון ולא עם אף אחד אחר. איש לא יחנך את ילדי הפלסטינים לאהוב את ישראל וההסתה עדיין ממשיכה. עם אלה לא עושים שלום את אלה צריך למגר ובטח שלא לשלוט על אזורים שאחר כך הופכים לכיני טרור" .

לדברי ח''כ יוגב אין הקפאת בנייה ביו"ש אך הבנייה איטית ולא מספקת, ''לא למרקם החיים ולא לצעירים שגדלים. יש צורך לתכנן וזה יקרה. רק חבל שזה בא באילוצים. צריך להודות על מה שיש - נתנו היתרים של כמה אלפי יחידות דיור. בשנה זאת יהיו פי ארבעה מאשר בשנה הקודמת אבל צריך שיהיה פי ארבעים. וגם לקיים את ההבטחה למגרון ולבית אל ולבנות בירושלים עוד 5,500 יחידות דיור".

על האפשרות שיחל משא ומתן מדיני עם הפלסטיני אומר יוגב, "מסתובבים פה שליחים וחתנו של טראמפ. אני לא יודע למה הם מכוונים ואני מקווה שהם מכוונים לשלום כלכלי. לזה אנחנו מוכנים. מי שלא רוצה שיעזוב ומי שרוצה שיילחם אנחנו יודעים גם להילחם ולנצח. מדינה פלסטינים לא תיהיה פה''.

''אוטונומיות של הרשות הפלסטינית - ככל שלא יעסקו או יחנכו את ילדיהם לטרור - נוכל לאפשר להם ניהול עצמי. האחריות הכוללת לשטח הן בהיבט הכלכלי והביטחוני תישאר בישראל עד שנגיע לריבונות חוקתית של העניין ולשם אנחנו חותרים".