איילת שקד
איילת שקדצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

דובר ארגון השמאל הקיצוני ''שוברים שתיקה'', דין יששכרוף, נחקר באזהרה בעקבות העדות המוקלטת שהפיץ לפני מספר חודשים ובה הוא מספר על תקיפת פלסטיני, לכאורה, ללא סיבה, במהלך שירותו הצבאי.

פעילי ארגון "עד כאן" פנו ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה כי יבדוק את החשדות נגד יששכרוף. היועמ"ש הודיע כי הטיפול בתלונה יועבר לפרקליט המדינה שיבדוק את הממצאים. גם שרת המשפטים איילת שקד ביקשה לפתו בחקירה נגד יששכרוף.

"או שמדובר בשקרן שמוציא את דיבתו של צה"ל או שמדובר במקרה אלימות שצריך להיחקר", אמרה השרה שקד בעקבות החקירה.

"המדינה ביקשה בעבר ותמשיך להתעקש לקבל לידיה את העדויות שמגיעות לארגון על מנת לרדת לחקר האמת. צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם ותקריות של אלימות נחקרות ומטופלות", דברי שקד.

ארגון "עד כאן" מסר בתגובה לחקירתו של ארגון השמאל הקיצוני כי "זוהי התקדמות מצד רשויות החוק ואנו מברכים על כך. הגיע הזמן שגם הארגונים האנטי ישראלים יבינו שהם לא מעל לחוק וישלמו את המחיר על ההתנהלות העבריינית שלהם.

"אם יששכרוף אכן תקף פלסטיני כפות כפי שהעיד על עצמו, הרי שהוא צריך לשלם את המחיר כמו כל אזרח ולא לזכות לחסינות שזכו לה חברי הארגונים הללו עד היום".

בארגון "שוברים שתיקה" הגיבו: "אנו קוראים לשרה שקד לא להסתפק בחקירת פעיל אחד, אלא את מאות הלוחמים ששברו שתיקה, כדי שנספר מה עשינו בשטחים. שרת המשפטים לא באמת רוצה לפתוח את תיבת הפנדורה של הכיבוש שתחשוף את האלימות והעוול שבו''.