עירית לינור בפטריוטים
עירית לינור בפטריוטיםצילום מסך

הסופרת והפובליציסטית עירית לינור פרסמה מאמר חריף בעיתון "הארץ" נגד שירות נשים ביחידות הקרביות.

היא קראה לגורמים הלוחצים לבצע את הניסוי הצה"לי "ממשיכי דרכו של טרופים ליסנקו", מי שהנהיג ברוסיה הסובייטית פרקטיקה חקלאית כושלת על סמך אמונות מופרכות ואנטי-מדעיות.

"בצה"ל אולי חושבים שאם ישלחו נשים בהמוניהן לשדה הקרב הן יהפכו לאמזונות ואולי אף לוונדר־וומן", כתבה לינור בלעג מריר.

"יש מספר קטן שבקטנים של חיילות שיכולות לעמוד במשימה הפיזית והנפשית של לחימה, ששילובן לא יפגע במקצועיות של צה"ל ושחייהן לא יעמדו בסכנה גדולה יותר בגלל חולשתן הפיזית. צה"ל יודע את זה. יודע וממשיך במהפכת השוויון המסוכנת שלו — שהיא אפילו לא מהפכת שוויון, אלא קמפיין של פסאודו־מדע עם פסאודו־צורכי צה"ל ופסאודו־אמת".

"ההנדסה החברתית והאנושית שצה"ל מבצע היא ככל הנראה תיקון לתהליך החברתי המדכא שהסליל נשים לתפקידים מסורתיים, כמו — היכנסו למקלטים, כי זה נורא — אמהות! פקידות! פקידות שהן גם אמהות! אבל כיוון שאני לא הרב יגאל לוינשטיין ואני לא מתמודדת על תפקיד במערכת הצבאית או הפוליטית, אתנדב להשמיע את קול הריאקציה: ראשית, אין שוויון ולא יהיה. גברים לא יהיו נשים ונשים לא יהיו גברים, לא ב–2017 ולא ב–2077. שנית, להסליל נשים לאמהות ופקידות זה הרבה פחות גרוע מאשר להסליל אותן ללחימה. לפחות במסלול הישן יש אחוזי התאמה גבוהים לתפקיד, והרבה פחות מוות בקרב".

לינור התייחסה להופעתו של אל"מ (מיל.) רז שגיא, המתנגד לשילוב נשים ביחידות הקרביות, בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, הופעה שנתקלה בצעקות רמות של ח"כים ממגוון סיעות.

הכותב מכהן גם כראש תנועת המשפחה