אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

חבר הכנסת רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) יוצא נגד דבריו של יושב ראש מפלגתו אביגדור ליברמן לפיהם אפשר לקלוט פליטים לתוך שטחי יו"ש אך לא לתוך גבולות 1967.

"אנחנו לא נוגעים בסוגיית הפליטים, הפליטים צריכים להישאר איפה שהם", אמר אילטוב בראיון לתחנת הרדיו "גלי ישראל".

לשכת חבר הכנסת אילטוב הבהירה בתגובה לכתבה, "הצגת הדברים כאילו קיימת אי הסכמה בין יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ושר הביטחון אביגדור ליברמן לבין יו"ר סיעת ישראל ביתנו בכנסת היא פשוט לא נכונה ואין לה בסיס במציאות.

שר הביטחון התייחס בנאומו בכנס הרצליה למצב עתידי בו יהיה הסדר קבע עם הפלסטינים, שגם במסגרתו לא תסכים ישראל ביתנו לחזרת פליטים לתוך גבולות ישראל. הצגת הדברים כאילו שר הביטחון מעודד חזרת פליטים לתוך יו"ש היא שקרית ולא מבוססת. בתשובה לראיון בגלי ישראל התייחס יו"ר הסיעה ח"כ רוברט אילטוב למצב הדברים היום ולעמדת ישראל ביתנו העקרונית שאינה מעודדת ומעוניינת בחזרת פליטים פלסטינים לשטחי יו"ש. למען הסר ספק אנו מבהירים כי לא היה ואין כל ויכוח בין שר הביטחון ליו"ר הסיעה".

נזכיר כי ליברמן כתב בעמוד הפייסבוק האישי שלו, "שיהיה ברור בנוגע להסדר עם הפלסטינים - אנחנו לא נסכים, אף לא לפליט אחד שיחזור לתוך גבולות 67'. אם ירצו לקבל אותם בשכם, בחברון או בקלקיליה - שיקבלו".

בנט השיב לו, "לא, איווט. זו שגיאה חמורה, ולא נאפשר זאת. אף צאצא של פליט פלסטיני לא חוצה את הירדן לשטחי ארץ ישראל. מי שיכניס מיליוני צאצאי פליטים פלסטינים ליהודה ושומרון יחריב את הרוב היהודי שהשגנו בין הים לירדן".

"הם חיים בלבנון? שיהפכו שם לאזרחים. חיים במצרים או ירדן? שיתאזרחו שם. אזכיר לך: במלחמת העצמאות נוצרו 650,000 פליטים יהודים שגורשו מארצות ערב. הם הגיעו לישראל והפכו מיד לאזרחי ישראל, כמובן. בעיית צאצאי הפליטים הפלסטינים תיפתר במקום מגוריהם (לבנון, סוריה, ירדן, עיראק וכו), לא בין הירדן לים. יש מספיק שטח במדינות ערב (פי 300 מישראל!) ואין צורך להכניסם לכאן", כתב יו"ר הבית היהודי.

"להביא מיליוני פלסטינים לקלקיליה שעל כביש שש זהו אסון דמוגרפי ובטחוני. לכן איווט: אף פליט לא חוצה את הירדן. לא קווי 67 ולא קווי 48".