אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

חקירה של שוטרי מחוז ירושלים הובילה למעצרם של שלושה נערים ערבים נגדם הוגשו כתבי אישום בגין תקיפת מתפלל יהודי עטור טלית, עת שיצא מתפילה בבית הכנסת ביום שבת בבוקר בשבוע שעבר.

חקירת המשטרה החלה בעקבות אירוע בשבת שעברה כשמתפלל יהודי עטור טלית סיים את תפילתו בבית הכנסת בקבר שמעון הצדיק ועשה דרכו ברגל לכיוון רחוב דרך שכם.

מהחקירה עולה כי שלושה נערים ערבים שחצו את הכביש לכיוונו הבחינו בו, ומשחלף על פניהם, הסתובבו לעברו, לקחו אבנים והשליכו לעבר גבו. המתפלל שנחבל החל לרוץ מהמקום בעוד הנערים נמלטו.

כוח משטרה הפועל באזור הבחין במתפלל שהחל לרוץ, השוטרים ניגשו אליו והחלו בביצוע שורת פעילויות מיידיות במטרה לאתר את החשודים ולהתחקות אחר מסלול הימלטותם.

כעבור זמן קצר אותר אחד הנערים שהסתתר בחצר בית בשייח' ג'ראח. הנער הובא לחקירה בתחנת שלם. בהמשך איתרו החוקרים את זהותם של שני הנערים הנוספים, שני אחים תושבי מזרח ירושלים.

החשודים, שני אחים ובן דודם תושבי מזרח ירושלים, נחקרו בחשד לתקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני ותקיפה הגורמת לחבלה של ממש.

מעצרם של החשודים הוארך על ידי בית המשפט וביום שישי האחרון הפרקליטות הגישה נגד השלושה כתבי אישום ומעצרם הוארך.

במשטרה ציינו כי ככל שעלה מממצאי החקירה עוד בשלב ראשון, הוברר כי מדובר בתקיפה על רקע לאומני של מתפלל יהודי רק בשל היותו עטור טלית.

"פריסת הכוחות בירושלים וערנותם של השוטרים הפועלים במסירות אין קץ בעיר, הובילה לפענוח האירוע ומעצרם של החשודים תוך זמן קצר. משטרת ישראל לא תאפשר לאף גורם לפגוע ולתקוף אדם עקב היותו שונה בדתו מהאחר. עבירות על רקע לאומני מטופלים בחומרה רבה והמשטרה תפעל ביד קשה כנגד החשודים עימם ימוצה הדין", אומרים במשטרה.