הבית היהודי
הבית היהודיצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר מפלגת הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, הגיב הערב (ראשון) למכתב ששיגרו אליו שר החקלאות אורי אריאל וח"כ בצלאל סמוטריץ', ובו הם קוראים לבנט לפעול לאיחוד בין מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי.

''לא כל-כך מבין את המהומה", כתב בנט בטוויטר. ''מזמין את כולם להתמודד בפריימריז דמוקרטיים. יש מקום לכולם''.

כאמור, ראשי מפלגת האיחוד הלאומי שיגרו מכתב לבנט, בדרישה לפעול לאיחוד בין שתי המפלגות. באיחוד הלאומי הזהירו מפני כוונתו של השר בנט ''להיפטר מהסמן הימני'' של מפלגת הבית היהודי בכדי לזכות בקולות ממרכז המפה, וטוענים כי מדובר בטעות קשה ברמה הערכית וגם בפן האלקטוראלי.

על המכתב חתומים יו"ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל, ח"כ בצלאל סמוטריץ', מזכ"ל המפלגה אופיר סופר וחברי הנהלת המפלגה.

"אנו פונים אליך שוב בעניין קידום האחדות בין מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי וזאת לאחר שלצערנו, למרות פניותינו החוזרות ונשנות לקידום האחדות וההסכם שנחתם לפני הבחירות האחרונות, עד כה לא קבלנו כל התייחסות עניינית לפניות אלו", נכתב.

בנוסף התייחסו באיחוד הלאומי לציטוטים של בנט שיוחסו אליו בכלי התקשורת, לפיהם הוא לא מעוניין כלל באחדות בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי.

לקריאת המכתב

במפלגת האיחוד הלאומי מזכירים ליו''ר הבית היהודי, כי כאשר רצו בבחירות לכנסת בשתי מפלגות נפרדות, כל אחת מהמפלגות קיבלה מספר מנדטים נמוך, ארבעה לאיחוד הלאומי ושלושה לבית היהודי.

בהתייחסות לאמירתו של בנט, לפיה הוא דורש ממפלגת האיחוד הלאומי להתמודד בפריימריז של הבית היהודי, טוענים חברי האיחוד הלאומי שהם לא שמעו זאת ממנו ישירות. "לאחרונה שמענו אמירות שלך שאתה בעד האחדות, אך אתה מציע לאורי אריאל ובצלאל סמוטריץ' להתמודד בתוך הפריימריז של הבית היהודי.

''אמירה זו שעליה שמענו לראשונה בתקשורת מוצגת הינה חד צדדית כלפינו, אמירה זו היא הצעת סרק ומעלה ספק לגבי כנות כוונותיך ולגבי המשך האחדות ביננו", כתבו ראשי האיחוד הלאומי.

לבסוף אמרו: "נפתלי, אנו פונים אליך שוב מתוך אחריות למחנה הלאומי והציונות הדתית ומפצירים בך לשבת לדיון ענייני ולמצוא את הדרך להמשך השותפות של המפלגות שהניבה עד היום הישגים רבים למען הערכים בהם אנו מאמינים''.