מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם, במהלך הסמינר
מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם, במהלך הסמינרצילום: דוברות משרד החוץ

הסמינר ה-11 של ישראל והאיחוד האירופי בנושא המאבק בגזענות, בשנאת זרים ובאנטישמיות, התקיים היום (ראשון) בירושלים.

נציגי משרד החוץ, המשרד לענייני תפוצות, הנציבות האירופית, המדינות החברות באיחוד האירופי וארגונים שונים התכנסו כדי להעמיק את שיתוף הפעולה ולחקור שיטות פעולה בהתמודדות עם שנאה וחוסר סובלנות באירופה ובישראל.

הכנס הובל במשותף על ידי ורה יורובה, הנציבה האירופית למשפט, שוויון מגדרי והגנת הצרכן, ויובל רותם, מנכ"ל משרד החוץ.

הסמינר התמקד בשלושה נושאים עיקריים: האמצעים למניעת דברי שטנה ואנטישמיות ברשת, קידום כלים לניטור האנטישמיות באירופה ובמקומות אחרים וחינוך לסובלנות.

מנכ"ל משרד החוץ אמר בכנס כי "ישראל מאמינה כי תעשיית טכנולוגית המידע צריכה לקחת על עצמה אחריות גדולה יותר במאמץ הפרו-אקטיבי לאתר שיח שנאה ברשת".

"בלי גישה פרו-אקטיבית כזו, נמצא את עצמנו הרחק מאחורי כמות רבה של דברי שטנה בפלטפורמות המדיה החברתית", הוסיף יובל רותם.

הנציבה האירופית ורה יורובה הוסיפה, "לגזענות ולאנטישמיות אין מקום באירופה, אנו עומדים איתן על מנת להגן על הקהילות היהודיות, יחד עם המדינות החברות שלנו, הארגונים הבינלאומיים והשותפים, ובעיקר ישראל".

"מטרתנו הסופית חייבת להיות הענקת חיים נורמליים ליהודים באירופה. מהירות תגובה ושיעור גבוה של הסרת דברי שנאה בלתי חוקיים מוכיחה כי שיתוף פעולה הדוק עם חברות ה-IT והחברה האזרחית, הביא את אירופה להתקדמות משמעותית", אמרה יורובה.

שני הצדדים הצביעו בסיפוק על ההחלטה הראשונה של הפרלמנט האירופי בנושא האנטישמיות שהתקבלה בתחילת החודש, ומעודדת אימוץ חקיקה נגד שיח של שנאה ופשעי שנאה, שיפור איסוף הנתונים, מינוי איש קשר בנושא האנטישמיות, שימוש בכלים כגון הברית הבין-לאומית להנצחת זכר השואה (IHRA), וכמו כן הגדרת תוואי פעולה בנושא אנטישמיות להכשרה טובה יותר של אכיפת החוק והממשל.