ביקור ראשי הסניפים בדרום הר חברון
ביקור ראשי הסניפים בדרום הר חברוןצילום: דוברות

עשרות ראשי סניפים של תנועת הליכוד מכל רחבי הארץ סיירו בסוף השבוע האחרון במועצה האזורית הר חברון במטרה להכיר לעמוק את האזור.

את הסיור הוביל יוחאי דמרי ראש המועצה כחלק מפרויקט בו מבקשת המועצה לחשוף בפני אח"מים ובעלי עמדות השפעה חבל ארץ זה.

את הסיור פתחו המשתתפים במערת המכפלה מקום קבורת האבות בחברון וכן באתר המורשת בסוסיא שם נשתמרו ממצאים בני אלפי שנים המוכיחים את הקשר ההיסטורי של עם ישראל למקום.

משם המשיכו לפזורה הערבית הסמוכה ליישוב כרמל שם צמחה לעיני הרשויות בניה ערבית לא חוקית בהיקפים עצומים על שטחי C.

ראש המועצה הסביר כי הבניה היא חלק מתכנית סדורה של הפלשתינים לכיבוש זוחל של שטחי C שמטרתו לסכל כל ניסיון עתידי של ישראל להחיל ריבונות במקום. לדבריו, היקפי הבניה הלא חוקית בהר חברון הם בלתי נתפסים כאשר בשטח מנצחת הרשות הפלשתינית על המהלך בשיתוף גופים אירופים שממנים את הבניה ואת העתירות לבג"ץ.

לאחרונה סיימו הפלסטינים סלילת כביש לא חוקי באורך של שלושה קילומטרים חלקו על אדמות מדינה, כביש שמקרב את הערים הפלשתיניות לאזור ערד והנגב המזרחי.

לצד האתגרים ראו ראשי הסניפים את התנופה והפיתוח של יישובי הר חברון.

בסיור צפו האורחים מנקודה שלטת על העיר ערד ומטרופולין באר שבע. ראש המועצה יוחאי דמרי ציין בפני האורחים כל מי שעומד בתצפית מבין את החשיבות האסטרטגית של יישובי הר חברון אשר מונעים את השליטה והחיבור של דהריה, יטא, חברון וסמוע על באר שבע, ערד, מיתר, עומר, להבים ויישובי לכיש.

בתום הסיור הודה דמרי לראשי הסניפים ואמר, "דווקא בימים בהם מתנהל משא ומתן עם הממשל החדש בארה"ב הביקור שלכם כאן בהר חברון יש לו אמירה ברורה ביחס לעתיד האזור. חברי המפלגה מחזקים את ראש הממשלה וקוראים לו לשמור את הר חברון מחוץ לשולחן המשא ומתן ולעשות פעולות שיחזקו את האזור כי זוהי אינה משימה פרטית של תושב זה או אחר אלא משימה לאומית ראשונה במעלה".