ח"כ יעקב אשר
ח"כ יעקב אשרPhoto by Noam Revkin Fenton/Flash90

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) מקדם הצעת חוק שקובעת כי הכספים שיתקבלו מהקנסות הנוספים שאושרו לאחרונה בוועדת הכלכלה יועברו לקרן מיוחדת שמטרתה - הגברת אמצעי אכיפה כגון רכישת ניידות תנועה, הוספת מצלמות בכבישים והוספת תקציב למשרד החינוך לתגבור החינוך התעבורתי במוסדות החינוך.

את הצעת החוק הציג ח''כ אשר בוועדת הכלכלה שדנה באפשרות להגדיל את קנסות התעבורה ובצו לייעול הפיקוח והאכיפה העירוניים ברשויות המקומיות.

בדבריו אמר ח"כ אשר כי הוועדה האיצה תהליכים למניעת תאונות דרכים ובהם הגדלת הקנסות על עבירות תנועה, כשמטרתם של קנסות תעבורה הן לסייע לרשויות החוק לאכוף בעזרת סנקציה כספית את חוקי התנועה ובכך להפחית ולצמצם את תאונות הדרכים הנגרמות בשל אי ציות לחוק.

"הממשלה יצאה בבשורה עם החלטות של וועדת מנכ"לים לבטיחות בדרכים, אך אין בהחלטות הוועדה כל בשורה שכן הוועדה לא הוסיפה תקציב למלחמה בתאונות בדרכים אלא רק איגמה את כל המשאבים הקיימים", אמר ח"כ אשר.

עוד הסביר כי "בתקופה האחרונה וועדת הכלכלה אישרה הגדלת קנסות, כשההגדלה לא נועדה לקחת כסף נוסף מהאזרחים אלא להרתיע מביצוע עבירות כדי למנוע תאונות דרכים. כעת כשיש כסף נוסף מהגדלת הקנסות ומשרד האוצר לא תכנן הכנסה זו בתקציב המדינה, לכל הפחות הכספים שיגיעו כתוצאה מהגדלת הקנסות יועברו לקרן מיוחדת שתסייע לשיפור הבטיחות בדרכים וייעשה בכספים האלה שימוש לתוספת ניידות תנועה שחסרות, להצבת מצלמות ולתקציבי חינוך תעבורתי במוסדות החינוך וכל הנושאים שחייבים תוספת תקציב שוועדת המנכ"לים לא התייחסה אליהם".

יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל אמר לח"כ אשר כי "מדובר בהצעת חוק חשובה שגם אני הצטרפתי אליה, אך עליך להיות מוכן למלחמת עולם מול משרד האוצר שצפוי להתנגד להצעת החוק".

ח"כ אשר השיב "אנחנו מוכנים להילחם לקידום הצעת החוק ולהוספת התקציבים הנדרשים למלחמה בקטל בדרכים ובתמיכה של וועדת הכלכלה ניתן יהיה להעביר את הצעת החוק את כל הליכי החקיקה".

הצעת החוק תונח בימים הקרובים על שולחן הכנסת ותובא לדיון ככל הנראה בתחילת המושב הבא של הכנסת.