בית חולים שדה שהוקם בגן סאקר
בית חולים שדה שהוקם בגן סאקרצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית המשפט העליון שדן היום (שלישי) בעתירת הרופאים המתפטרים מבית החולים הדסה עין כרם, כפה הליך גישור על ההורים ועל הרופאים המתפטרים, שיתקיים בהובלת השופט בדימוס אליקים רובינשטיין.

לאחר שהורי הילדים חולי הסרטן הודיעו כי הם מסרבים לקיים גישור, הודיעו השופטים כי הגישור יתקיים בכל זאת. מנכ''ל בית החולים הדסה פרופ' זאב רוטשטיין תמך מלכתחילה בהליכה לגישור.

שר הבריאות יעקב ליצמן פנה להורים לאחר החלטת בג''ץ ואמר כי "לעת הזאת עיני כל נשואות להליך הגישור שנקבע בבית המשפט. אני מבקש מכם לשים את העבר מאחורינו ולתת הזדמנות אמיתית למהלך הזה, לטובת הילדים.

''אנו ניגשים לגישור בכנות ובשקיפות, כדי למצוא פתרון למשבר הקשה במהירות האפשרית. הלב שלנו איתכם ולנגד עינינו אך ורק טובת הילדים היקרים", הדגיש ליצמן.

כזכור, הדיון התקיים בעקבות בקשת הרופאים המתפטרים לפתוח מחלקה המטו-אונקולוגית בבית החולים "שערי צדק" בירושלים.

השופט יורם דנציגר אמר "קשה להאמין שיינתן פיתרון שיסב אושר לכולם", והביע אמון בשופט רובינשטיין: "הוא נפש גדולה, יצירתי מאוד. הוא נתן הסכמתו ויעשה זאת ללא תמורה כלשהי".

מנכ"ל בית החולים הדסה הסכים לגישור אך כאמור ההורים סירבו. השופט עוזי פוגלמן ניסה לשכנע בשנית את בא כוחם של ההורים ואמר: "לדחות הזדמנות כזו זו תהיה בכיה לדורות. מה שניתן להשיג באמצעות הכרעה משפטית הוא לא מה שניתן להשיג בגישור. צריך תמיד לבדוק מה היא האפשרות האחרת והאם היא תביא למחוז חפצנו. אמרנו כבר שהתמונה המשפטית מורכבת".

מירי זיו בראיון ל"היום הזה"

בתחילת הדיון אמר השופט דצינגר, "אין ספק שההורים רואים לנגד עיניהם את טובת ילדיהם. אפשר גם להבין את הצעד הקיצוני של חלק מההורים שהחליטו לפתוח בשביתת רעב. המשבר הזה מעורבים בו מתוך רצון לסייע ולעזור אנשים מהדרגים הגבוהים ביותר מנשיא המדינה וראש הממשלה וחברי כנסת".

דצינגר הוסיף כי "העתירה הוגשה על ידי עמותת 'הילדים של מיקי', שהוקמה לפני חודשיים סך הכל. אני מניח שגם לעותרים שבתיק הזה בפרט קשה מאוד בהחלטה של שופטים שצריכים להכריע על פי הדין לתת פתרונות שיספקו את כולם. במידה ונידרש להכריע נעשה את מירב המאמצים לתת פתרון שנותן מענה למה צודק ונכון לעשות".