תוקף. ח"כ יעקב אשר
תוקף. ח"כ יעקב אשרPhoto by Noam Revkin Fenton/Flash90

ראשי סיעת הבית היהודי מובילים ניסיון לפיוס מול הרפורמים ובסיעת יהדות התורה יש מי שרואה זאת כמניפולציה פוליטית על גבו של ראש הממשלה.

"מבייש ששרי הבית היהודי במקום לגבות את ראש הממשלה שמכבד את שותפיו הקואליציוניים ושומר על הסטטוס קוו, רצים לסעודת הרפורמים על מנת לקושש כותרות זמניות על גבו של ראש הממשלה והכל בשם האחריות 'על אחדות העם'", טוען ח"כ יעקב אשר.

לדבריו, "'אחדות העם' היא מילת קסם המתירה לשרי הבית היהודי לעשות מניפולציה פוליטית ולעשות קולות של מנהיגות אחראית ולהביך את ראש הממשלה".

ח"כ אשר הזכיר את חוק ההסדרה שאיים לטענתו לפלג את העם. "כולנו זוכרים את תרומת הבית 'היהודי' לאחדות העם בסאגת חוק ההסדרה. אני בטוח שבמהלך ארוחת הצהריים הדשנה שאלו שרי הבית היהודי את דעתם של מנהיגי הרפורמים גם לגבי חוק ההסדרה שהעבירו לא מזמן בלחץ כבד על ראש הממשלה ועל שותפיו בקואליציה".

את דבריו חתם באומרו באירוניה באומרו כי "על הכותל אפשר לעשות מניפולציה אבל על קרוואן בגבעה - זה ציפור נפש".

מוקדם יותר נועדו השרים בנט ושקד, ח"כ בן דהן וגורמים נוספים נפגשו עם נציגי יהדות ארה"ב המבקרים בישראל וכן עם ראשי ארגון רבני צהר, במטרה להביא לפשרה מוסכמת על נוסח חוק הגיור. פגישות נוספות בין השלושה לגורמים נוספים המעורבים בנושא אמורות להיערך במהלך היום.