דוד אלחיאני
דוד אלחיאניצילום: חזקי עזרא

ביום חמישי הקרוב מתכננים אנשי ארגון השמאל 'מחסום ווטש' לקיים סיור עיתונאים מקיף ובו הם מתכוונים להראות למשתתפים את עוולות הכיבוש, כפי תפיסתם.

בין השאר יבקרו בכפר ברדלה ויראו את מצוקת המים, יתארחו אצל משפחה בכפר סמרה כדי לשמוע "על החיים בצל אלימות המתנחלים", כך לשון ההזמנה ולהכיר את המצוקה החקלאית שבה, כך לדברי הארגון, חיים הכפרים הפלשתיניים בעוד "החקלאות היהודית פורחת ובנויה על עבודה ערבית זולה ומנצלת", גם ציטוט זה לקוח מההזמנה שהפיץ הארגון במערכות התקשורת.

בראיון ליומן ערוץ 7 מתייחס דוד אלחיאני, ראש מועצת בקעת הירדן, לדברים וקובע כי מדובר לא רק בשקרים אלא בהסתה של ממש, ומאחר ומדובר בהסתה של האוכלוסייה הפלשתינית בבקעת הירדן נגד זו היהודית. על אלוף הפיקוד להוציא צו הרחקה נגדם.

עם זאת כבר בפתח דבריו קובע אלחיאני כי "מפריזים בחשיבות הארגון הזה ונותנים להם יותר מדי במה". באשר לטענות המוטחות על ידי אנשי הארגון הוא ממליץ להכיר את העובדות כפי שניתן להוכיח אותם במסמכי מקורות ורשות המים, וזאת באשר לטענות על מצוקת מים פלשתינית:

אלחיאני מספר כי ההסכם ההיסטורי קובע כי בקידוח ברדלה, שעובר בשטח B ומשרת את הכפרים הפלשתיניים ואת ההתיישבות חקלאית היהודית מתוך תשעה מיליון קוב מים הנובעים ממנו ארבעה יגיעו לטובת הכפרים הערביים, אולם אלה לא מסתפקים בכך וגונבים מדי שנה 2.5 מיליון קוב נוספים.

גניבת המים הזו גורמת לכך ש"בחודשים האחרונים אספקת המים מקידוחי ברדלה לא סדירה. במחולה ושדמות מחולה הרבה פעמים אין מים בברזים והחקלאות נפגעת. שני הישובים מתכונים להגיש תביעה בבית משפט נגד המציאות הזו".

לדברי אלחיאני מדובר בניצול ציני של ארגון השמאל את התושבים הפלשתינים תוך שהוא מתעלם מהעובדות. "לא מדובר בהיבט כלכלי. הפלשתינים האלה ממילא לא משלמים את המים, אלא הרש"פ. הם גונבים כי השטחים שלהם גדלו ומשום שהם רוצים לפגוע בחקלאות היהודית", הוא אומר ומספר כי בישיבה שהתקיימה במינהל האזרחי הוחלט לשנות את מתווה הצינור על מנת שהוא לא יעבור בשטחי B ולא תתאפשר גניבת מים ממנו. "המנהל נכנס לברדלה וראה עשרות חיבורים פיראטיים שבהם גונבים מים".

באשר לטענות 'מחסום ווטש' על חקלאות יהודית המנצלת את הכפריים הערבים בעוד זו של הערבים עצמם מצויה במצוקה של ממש הוא אומר: "אנחנו מעסיקים 6000 מהם ואפשר לראות את איכות החיים העולה שלהם. אני יכול לקחת אותם לפלשתינים שיוכיחו זאת ויאמרו זאת. מחקלאות שבה ילדים יצאו בארבע בבוקר לקטוף עגבניות הם עוברים לחקלאות כלכלית. אפשר לראות יותר תמרים אצלם כי הם הבינו שזה ענף כלכלי משתלם. אפשר לראות את ההתקדמות שלהם בבתים ובמכוניות שלהם".

על דברי 'מחסום ווטש' ולפיהם חיים הכפריים הערבים תחת צל אלימות המתנחלים מגיב אלחאני בביטול מוחלט: "תושבי הבקעה שומרי חוק. יש לנו מערכות יחסים מצוינות עם האוכלוסייה הפלשתינית. מעולם לא נהגנו איתם באלימות. אנחנו מכירים אותם, את הילדים שלהם ואת הילדים של הילדים שלהם, אחרי חמישים שנה ביחד. אני יודע מי כן התנהג באלימות, ואלו אותם ארגוני שמאל. ראינו את הצילום של נציגי תעיוש שיורקים בפני חיילות ומקללים אותן. מי שנוהג באלימות אלו אותם ארגוני השמאל שמבזים את עצמם ואת המדינה ואת היותנו יהודים. הגיע הזמן שאלוף הפיקוד יוצא צווי הרחקה. בעצם הפעילות שלהם, לא רק שהם פוגעים במדינה ומציגים מצג שווא של מציאות שלא קיימת, אלא שהם גם גורמים להסתה ואני מצפה מאלוף הפיקוד שלא ייתן יד לאותם ארגונים ביהודה ושומרון. הם רק מלבים יצרים ויוצרים חיכוכים. מגיע להם צווי הרחקה".

אלחיאני משיב את התשובה הצפויה 'לא' לשאלה אם מישהו מהארגונים הללו ביקש ממנו להופיע בפני העיתונאים שישתתפו בסיור השמאל ולהציג את עמדת המתיישבים. הוא אף לא ידע על קיומו של הסיור הזה, ולדבריו הוא יוכל לא רק להשמיע להם את עמדתו שלו ואת עמדת המתיישבים אלא "אני יכול לקחת אותם להרבה כפרים פלשתיניים בבקעת הירדן, והאוכלוסייה שם תגיד להם שטוב להם והם פורחים והיחסים שלהם עם היהודים נהדרים והם רוצים תעודת זהות כחולה. הם מציגים מצג שווא של מציאות לא קיימת, אבל זה זכות הקיום שלהם. הרי ללא השקר והמציאות המעוותת איזו זכות קיום יש להם?".