עטב ההוקרה בירושלים
עטב ההוקרה בירושליםצילום: דוברות המשטרה

ערב הצדעה שהתקיים היום (שלישי) בבסיס יהודאי של מג"ב ירושלים, בו הוקירו משמר הגבול ומשטרת ישראל את פעילותם של מאות הלוחמים המשרתים בעיר הבירה.

האירוע התקיים בנוכחותם של מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי, מפקד מג"ב ירושלים תת ניצב איציק סבן, מפקד מרחב קדם נצ"מ חיים שמואלי, סגל הפיקוד הכללי של מג"ב, מפקדים בדימוס, משפחות שכולות, מכובדים ומאות קציני, לוחמי ולוחמות משמר הגבול המשרתים בעיר.

"דורות חלמו להגן על ירושלים ולנו הזכות להגן עליה", פתח מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב שבתאי את נאומו והוסיף: "לצערנו אנו משלמים מחיר כבד על הזכות להגן על ירושלים, הדס מלכא והדר כהן ז"ל הן לוחמות שנפלו בקרב, גילו תושיה, גבורה ונחישות בהגנה על בירת ישראל".

שבתי סיפר בנאומו, "אביה של הדס ז"ל אמר לי משפט שהדס אמרה לו באחת מארוחות השבת ואותו אני מבקש לצטט בהזדמנות הזו", אמר מפקד מג"ב וציטט: "אם לא נגן על ירושלים, לא תיהיה לנו ירושלים, ואם לא תהיה ירושלים לא תהיה מדינה".

מפקד מג"ב סיכם ואמר: "תמשיכו להגן ולשמור על בירתה של מדינת ישראל ולהעניק ביטחון לתושביה ולמבקריה. אני רוצה לומר תודה לכל אחד ואחת מכם על הפעילות המקצועית אותה אתם עושים יום יום, שעה שעה".

מפקד מג"ב ירושלים, תנ"צ איציק סבן אמר בנאומו: "50 שנה ששוטרי משמר הגבול עומדים על המשמר בעיר ירושלים ושומרים על ביטחונם של תושביה. עברנו תקופות קשות בהן ספגנו לא מעט פיגועים, תקופות בהן עמדנו נחושים ומגובשים בגבורה. נשמתה של המדינה היא ירושלים, כך אמר דוד בן גוריון.
כשם שאין לנו ארץ אחרת כך אין לנו ירושלים אחרת ועל כן אנו מצדיעים לכם הלוחמים על עשרות שנים של עמידה איתנה בשמירה על ירושלים, למעננו ולמען הדורות הבאים".