מחנה השמדה
מחנה השמדהצילום: איסטוק

תלמידות מוסלמיות מברלין שהיו בביקור במחנות ההשמדה בפולין, טוענות כי הותקפו על ידי מקומיים לאחר שחבשו חיג'אב ודיברו בפרסית.

הקבוצה, שמנתה 20 תלמידות מוסלמיות מבית הספר "תאודור הס" בברלין, הגיעה לביקור במחנות ההשמדה הגרמניים על אדמת פולין, כאשר לטענת התלמידות תושבים מקומיים שהבחינו בהן חובשות חיג'אב ומדברות ערבית או פרסית תקפו אותן ואף איימו עליהן בסכין.

אחת התלמידות סיפרה כי במהלך ביקור במחנה ההשמדה "מיידנק בעיר לובלין במזרח פולין, ניגש אליה אזרח מקומי וירק בפניה, כאשר שוטרים שעמדו בקרבת מקום הביטו במעשה ולא נקטו בצעד להגן עליה, לדבריה. "הם הביטו על האיש יורק עליי וגיחכו", סיפרה התלמידה המוסלמית.

חברתה, תלמידה ממוצא איראני, סיפרה לתחנת הרדיו הגרמנית "רדיו דויטשלנד" כי התבקשה מבעלי חנות בלובלין לצאת מהמקום לאחר שהבחינו כי היא מדברת בטלפון בשפה הפרסית עם חבריה. "הם ניגשו אליי ואמרו "את יכולה לצאת? את מפריעה לאנשים כאן". חשבתי לעצמי "מדוע, רק בגלל שאני זרה ומדברת פרסית?" זה עצוב", סיפרה התלמידה האיראנית.

תלמידה נוספת בקבוצה סיפרה כי במהלך ביקור בגטו לודז' היא הותקפה על ידי אישה מקומית ששפכה עליה כוס שתיה וצעקה "לכו לעזאזל, צאו מכאן". בנוסף, סיפרה אחת התלמידות כי אזרח מקומי איים עליה בסכין, וכי בדוכנים בשווקים מקומיים סירבו המוכרים למכור להן בקבוקי מים לאחר שהבחינו כי הן מוסלמיות החובשות כיסוי פנים.

המשטרה בלובלין טוענת כי לא קיבלה תלונות על תקיפה מצד התלמידות המוסלמיות וגם בדיקה של מצלמות האבטחה במקומות המדוברים לא העלו ממצאים המאמתים את טענות התלמידות. "המשתתפות במסע לא הגישו תלונה כלשהי למשטרת לובלין. גם בדיקה של סרטונים ממצלמות האבטחה של האירועים לכאורה לא הראו שום תקרית בה היו מעורבות נערות זרות", נמסר ממשטרת לובלין.

האנס כריסטיאן יאש, מנהל "בית ועידת ואנזה", גוף הפועל לזיכרון השואה והיה אחראי על ארגון ומימון המסע של התלמידות המוסלמיות לפולין, אמר כי "הוא מזועזע" מהתקריות והוסיף כי הוא מתכוון להתלונן בפני שגרירות פולין בגרמניה. "אני מזועזע, בעיקר מכיוון שזה קרה לילדים צעירים שהיו תחת החסות שלנו במסע שנועד ללמד על הגזענות. זה עצוב מאוד", אמר יאש לרדיו הגרמני.