הרב אמסלם
הרב אמסלםצילום: יונתן סינדל. פלאש 90

יו''ר תנועת עם שלם, חבר הכנסת לשעבר הרב חיים אמסלם המכהן כדיין בבית הדין "גיור כהלכה", תוקף את הפוליטיקאים החרדים בעקבות אישור חוק הגיור וטוען כי הם מעדיפים את האינטרסים האישיים שלהם על פני האינטרס היהודי והלאומי.

''במקום שיהודים חרדים אשר חונכנו וגדלנו על אהבת ישראל וקבלת הגר - נחבק אותם ונסייע בידיהם לקבל על עצמם עול תורה ויהדות, בוחרים להערים עליהם קשיים והכל בשביל כדי שלכמה מהחברים של ליצמן או דרעי יהיה ג'וב מפנק - זה הזוי'', אומר הרב אמסלם.

לדבריו, החוק יגרום להגברת ההתבוללות אצל יהודי העולם אשר לא ירצו לעבור את מסכת הגיהנום, כלשונו, שעוברים המתגיירים אצל הרבנות הראשית בישראל. ''דווקא הפוליטיקאים החרדים הם אלו שבסופו של דבר יגרמו להתבוללות ושיהודים בכל העולם יאבדו את זהותם בשביל שהם יוכלו לשמר את הרבנות הראשית כמנופול לצורכיהם האישיים''.

''אני קורא לכל איש אשר חרד לגורלו של עתיד העם היהודי ואשר בוחל בשימוש הציני של הפוליטיקאים מהמפלגות החרדיות בנושאים מהותיים כמו הגיור ככלי לקידום אינטרסים אישיים - להביע את מחאתו ולהשמיע את קולו כנגד הגזירה האיומה הזאת, ולגרום לכך שתזכיר החוק יקבר קבורת חמור לאורך זמן", כך הרב אמסלם.