השר בנט, בהנחת אבן הפינה באריאל
השר בנט, בהנחת אבן הפינה באריאלצילום: מיכאל דיימסון

באוניברסיטת אריאל התקיים אחר הצהריים (רביעי) טקס הנחת אבן פינה לבית הספר לרפואה החדש ע"ש שלדון ומרים אדלסון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם באירוע ואמר כי "האוניברסיטה היא מוסד פתוח ופלורליסטי, זוהי הרוח האמיתית של מדינת ישראל. ביה"ס לרפואה באריאל יביא לעליית קרנה של ישראל בעולם".

נתניהו הזכיר כי "לפני 19 שנים, בכהונתי הראשונה כראש הממשלה, הייתה לי הזכות הגדולה להכריז על אריאל כעיר ואם בישראל. לפני ארבע שנים, הייתה לי הזכות, אחרי מאבק ארוך, להכריז על המעבר של מכללת אריאל לאוניברסיטה באריאל. קראנו לזה 'מרכז אוניברסיטאי' והיום אנחנו מניחים אבן-פינה לבית ספר לרפואה באוניברסיטת אריאל. איזו פריחה, איזו קדמה ואיזו תקווה".

"אני רוצה להגיד לכם שרואים כאן קו רצוף של התפתחות. בתווך פתחנו כאן גם היכל תרבות, גם זה תמיד בא עם ויכוחים, אבל עשינו את זה, ושכונות ובתים. אנחנו בונים באריאל, אנחנו בונים את אריאל ואריאל תמיד תהיה חלק ממדינת ישראל", הוסיף ראש הממשלה.

ראש הממשלה באריאל

"כשאנחנו מניחים אבן-פינה לבית ספר לרפואה כאן באריאל, אנחנו ממשיכים מסורת יהודית מפוארת. אנחנו, בני העם היהודי, יש לנו מורשת ארוכה של חוכמה רפואית, החל בימי המקרא המשנה והתלמוד. המשנה והתלמוד זה אסף הרופא, וזה נמשך בימי הביניים בתוך יהדות ספרד, שהיו שם רופאים כבירים, כולל הרמב"ם וזה נמשך ונמתח לתוך הזמן החדש ובאה פריחה כבירה של רפואה יהודית, רופאים יהודים, חוקרים יהודים – גם ברפואה, גם במדעי החיים – ששינו ושיפרו את הבריאות האנושית, החל מפרופסור יונה סאלק, שפתר לכל האנושות את בעיית שיתוק הילדים, ודרך אותם מקבלי פרס הנובל הרבים – גם ישראלים – בכימיה, במדעי החיים וברפואה שמחוללים שינויים כבירים", אמר נתניהו.

הוא ציין כי "אוניברסיטת אריאל היא מוסד פתוח ופלורליסטי, כדאי שעיתונאים בארץ - קודם כל בארץ וגם מחוץ לארץ - יבואו למקום הזה ויראו איך לומדים פה בצוותא יהודים ולא-יהודים. איך הם עושים זאת בסובלנות, בכבוד הדדי, בשיתוף פעולה. זוהי הרוח האמיתית של מדינת ישראל. אנחנו מעצימים את הרוח הזאת, אנחנו מעצימים את כוחה של ישראל, אנחנו מתברכים בהישגיה, אנחנו גאים בהתפתחותה ובו בזמן ידנו מושטת לעזרה למדינות ולעמים אחרים".

"בית הספר למדעי הרפואה, למדעי הבריאות והרפואה שייבנה כאן, ישאיר חותם גדול, אני משוכנע בזה. הוא עוד יהיה מוקד של מצוינות אמיתית, הוא יביא עוד רופאים מצוינים למדינת ישראל – אנחנו כל כך זקוקים להם, הוא ימשוך אליו את מיטב הכוחות של ההוראה והמחקר, הוא יכשיר דורות של סטודנטים והוא ירים את קרן הרפואה בישראל ואת קרנה של ישראל בעולם", סיכם ראש הממשלה.

השר נפתלי בנט הביע תקווה ש"הרופאים בוגרי הפקולטה לרפואה באריאל ירפאו את החולים במשך שנים רבות - ובית הספר לרפואה ירפא את הפצעים הפתוחים בחברה הישראלית, ובינינו ובין שכנינו".

"לא מדובר על מקום של הישגים בלבד, אלא על מקום עם נשמה. בית הספר לרפואה של אריאל יכשיר רופאים – ויהיה כר פורה לשיח ואינטראקציה בין ישראלים. כל זאת תוך כדי הקשר שלנו לארץ ישראל. אנחנו נשאר כאן לנצח", דברי השר בנט.

באירוע השתתפו גם שר הבריאות יעקב ליצמן, ראש עיריית אריאל אלי שבירו, נשיא אוניברסיטת אריאל פרופ' יהודה דנון, נגיד האוניברסיטה יגאל כהן אורגד והתורמים לפקולטה שלדון ומרים אדלסון.