לפיד בכניסה לפרלמנט הספרדי
לפיד בכניסה לפרלמנט הספרדיצילום: דוברות 'יש עתיד'

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, השתתף היום (רביעי) בישיבה מיוחדת בפרלמנט הספרדי בהשתתפות חברי פרלמנט מהקואליציה והאופוזיציה.

לפיד הציג בפניהם דו"ח חמור שערך מכון המחקר NGO Monitor בשיתוף ארגון ACOM החושף את המימון הרב שמעבירה ספרד לארגונים אנטי ישראל שמזוהים עם ארגוני טרור.

חברי הפרלמנט בספרד אמרו כי הם מבינים שמשהו חייב להשתנות וכי הם מתגייסים למאבק נגד ה- BDS ולהתחלת הליך חקיקה להפסקת המימון.

ספרד ידועה כמדינה שמתנגדת לטרור ומתנגדת בגלוי לפעילות ה- BDS באופן עקבי. לפיד אמר למשתתפים כי ארגונים ה'מתחפשים' לארגוני סיוע הומניטרי וארגוני זכויות אדם משתמשים בכסף ספרדי לקידום חרמות, קריאות לאלימות וקריאות אנטישמיות נגד ישראל וכי חלק מהארגונים מזוהים עם ארגוני טרור שאחראים לרציחתם של ישראלים חפים מפשע.

חברי הפרלמנט אמרו ללפיד בדיון, כי אחרי הדברים הללו הם מבינים שצריך לקדם מהלך להפסקת המימון הזה ולמצוא פתרון לבעיה וכי הם מתכוונים להוביל הליך חקיקה נגד מימון שמועבר מספרד לארגונים תומכי BDS

לפיד פתח את הדיון בפרלמנט בסקירה קצרה לנוכחים והסביר להם להיכן מגיעים הכספים שמעבירה ממשלת ספרד. "הממשלה הספרדית מעניקה כספים לקבוצות שתולות להט"בים מעמודי טלפון בעזה. הם מעניקים כספים לאנשים שחושבים שזה בסדר להכות את אשתך. הם מעניקים כסף לאנשים שחושבים שזה בסדר להרוג יהודים רק כי הם יהודים, ולהרוג נוצרים רק כי הם נוצרים. אני משוכנע שאתם, כחברי פרלמנט בספרד, אינכם שמחים על הרעיון שכסף ספרדי מממן דברים שכאלה".

לפיד חשף בפניהם את הדו"ח שכלל נתונים על המימון הספרדי לארגונים שמזוהים עם ארגוני הטרור. "בשנת 2015 כקרוב ל 5.1 מיליון יורו הועברו לידי ארגוני משנה התומכים בארגוני טרור. אנחנו יכולים להעביר לכם את השמות, את ארגוני המשנה, את הכתובות, ואתם יכולים לעצור את זה. זו המטרה של הביקור שלי פה, לעצור את זה. זה תלוי בכם, זו המדינה שלכם, זה הכסף שלכם. אני משוכנע שיכולות להיות לכם מטרות טובות יותר עבור מיליוני יורו", סיפר לפיד.

לדבריו, "לחזית העממית לשחרור פלסטין יש ארגוני משנה כאן בספרד יש להם את אותם אנשים שעובדים בשבילם. הם קיבלו 199,988 יורו מספרד. זה כסף שהולך לאנשים שתומכים בפיגועי התאבדות. החזית העממית הם אותם אנשים שביצעו את הטבח בבית הכנסת הר-נוף בירושלים לפני שלוש שנים. הם פשוט נכנסו לבית תפילה, ורצחו אנשים בזמן שהם מתפללים. אני משוכנע שזה עומד בסתירה לכל מה שהאנשים סביב השולחן מאמינים בו ויש לכם את האפשרות לעצור את זה."

אולגה דויטש, ראש דסק אירופה במכון המחקר NGO Monitor שהשתתפה בדיון אמרה, "האירוע בפרלמנט הספרדי הוא בעל עיתוי חשוב במיוחד, וזאת לאור ההחלטות האחרונות שנלקחו בדנמרק, נורבגיה, שוויץ והולנד, לבחון את המימון שלהן לארגונים שפעילים בסכסוך הערבי-ישראלי"

בהמשך הביקור ייפגש לפיד עם מנהיגי הקהילה היהודית ושורה של מובילי דעה מספרד בבית הכנסת במדריד כדי לרתום אותם למהלך.