זירת הרצח בבת ים
זירת הרצח בבת יםצילום: דוברות המשטרה

כתב אישום הוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד ישראל קטון, תושב תל אביב בן 29, בעקבות רצח מיה גורן ז"ל.

קטון מואשם גם בהחזקת נשק ונשיאת נשק שלא כדין.

על פי כתב האישום, גורן היתה בת זוגו של קטון במשך כ-6 שנים. במהלך שנים אחדות החזיק קטון ברשותו בדירת אביו בתל אביב, ביחד עם אביו, אקדח 0.25 מ"מ וכדורים לאקדח.

כשבועיים לפחות לפני ביצוע הרצח החליט קטון להרוג את גורן. בסמוך לכך, ולשם ביצוע ההחלטה, העביר קטון לדירתה של גורן בבת ים אקדח ותחמושת והסתיר אותם בתיקו. ב-10 ביוני החליט קטון לבצע את הרצח, למרות שידע כי גורן הינה בהריון ממנו.

קטון הגיע בשעת ערב לדירה, שבה נמצאה גורן, והחל להיערך לביצוע הרצח. בסמוך לחצות, בעת שגורן שהתה בחדר השינה ונערכה לשינה, הוציא קטון את האקדח והתחמושת מתיקו, העביר אותם לחדר המגורים, הכניס את המחסנית לאקדח ודרך את הנשק. על מנת להקל על ביצוע המעשה, ניגש קטון אל גורן ששכבה על המיטה בחדר השינה, והזיז אותה לצד המיטה הקרוב לפתח החדר, על-מנת לאפשר לו גישה נוחה יותר אליה. כן כיסה קטון את פניה של גורן באמצעות שמיכה, על-מנת שלא תבחין באקדח כשייכנס עימו לחדר. כל זה כאשר גורן איננה מבינה את מטרת מעשיו וסבורה כי הוא עומד להצטרף אליה למיטה.

קטון נטל את האקדח מחדר המגורים, כיסה אותו בחולצה, על-מנת שגורן לא תבחין בו, וחזר לחדר השינה כשהאקדח בידו, קירב את האקדח לראשה של גורן וירה ירייה אחת. למרות הפגיעה בה, קמה גורן מהמיטה בבהלה והחלה לנוע בדירה, תוך שקטון נע גם הוא בבהלה, לאחר שגילה שהירי לא גרם למותה המיידי של גורן כפי שתכנן.

בפרק זמן זה ניסתה גורן לטלפן פעמים אחדות למוקד מד"א, אולם לא הצליחה בכך. קטון היה מודע לכך אך התעלם ממנה.

בשלב מסוים יצא קטון מהדירה ודפק בדלת הדירה הסמוכה, לא זכה למענה, שב לדירה ווידא כי דלת הדירה סגורה. כשנוכח קטון כי גורן עודה בחיים והיא עומדת על רגליה, שב וירה ירייה נוספת לעבר ראשה, בכוונה להמיתה, וכתוצאה מכך התמוטטה גורן על הרצפה. קטון הבחין בכך שגורן עדיין בחיים, ולכן שב וירה ירייה נוספת לעבר ראשה, בכוונה לוודא את מותה. כדי להחיש את מותה הוא נטל סכין מטבח וניסה באמצעותו לגרום לחתכים בצווארה. לאחר שנוכח שהסכין אינה חדה מספיק ואינה גורמת לחתכים שביקש לגרום, נטל קטון סכין יפנית ובאמצעותה שיסף את צווארה של המנוחה פעמים רבות, תוך גרימת חתכים עמוקים, וכן גרם לחתכים בפרקי ידיה, עד שווידא כי המנוחה אינה בחיים.

בשלב זה, החליט קטון לעזוב את הדירה. לשם כך, התקלח והחליף את בגדיו, ולאחר מכן יצא מהדירה לרחוב, במטרה לשוב לדירת אביו. משהבחין קטון ברחוב בניידת משטרה, שהגיעה למקום בעקבות פניית שכנים ששמעו צעקות מהדירה, הבין כי לא יוכל להימלט, ניגש אל השוטרים ונעצר.