פשיטת השב"כ והמשטרה על בית משפחת נתיב
פשיטת השב"כ והמשטרה על בית משפחת נתיבללא קרדיט צילום

משפחתו של העצור המנהלי אליה נתיב, אשר נמצא במעצר מנהלי חתום בידי שר הביטחון אביגדור ליברמן, תערוך במוצאי שבת יחד עם עשרות תומכים נוספים הפגנה מול כלא איילון שבו שוהה נתיב.

נתיב, תושב השומרון כבן 18, נעצר לפני כשבועיים בצו מנהלי לחודשיים ימים, וזאת ללא משפט ומבלי שנמסרו לו החשדות נגדו. נתיב קיבל את הצו המנהלי מספר ימים בלבד לאחר שבית המשפט המחוזי מרכז בלוד הורה לשחררו מחקירות בשב"כ.

"מדובר במעצר הזוי, שמקורו בדמיונות של השב"כ, על מנת להצדיק את הקיום של המחלקה היהודית. בננו שוחרר על ידי בתי המשפט רק מספר ימים לפני המעצר, בתי המשפט לא ראו סיבה שהוא יהיה עצור אז השב"כ פתח מסלול עוקף ונתן לו צו מנהלי", אומר יצחק נתיב, אביו של אליה.

"אנחנו לא נשתוק על העוול ועל הרדיפה, נגיע במוצאי שבת מול האגף בו שוהה אליה, ונחזק אותו, יהיה מוזיקה במקום, ונקרא לעצור את העוול. אני מזמין את כל מי שזכויותיו של נער יהודי בארץ ישראל יקרות לו לבוא ולהצטרף אלינו, במוצאי שבת בשעה 22:45 מול כלא איילון ברמלה", הוסיף האב.

בתוך כך, השבוע ימשכו הדיונים בעניינו של נתיב בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד בו מבקש השב"כ לאשר את הצו המנהלי. מנגד עו"ד איתמר בן גביר אשר מייצג את נתיב דורש מבית המשפט שלא לאשר את הצו.