נתניהו
נתניהוצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (שישי) כי הנחה שלא לקדם הליכי חקיקה בעניין חוק הגיור עד לקבלת המלצות צוות שמינה תוך חצי שנה בנושא.

בהודעת לשכת ראש הממשלה נמסר כי "ממשלת ישראל והעותרים החליטו לפנות לבית המשפט בבקשה לדחיית ההכרעה בעתירה בנושא הגיור וזאת לצורך מתן פרק זמן של חצי שנה לעבודת צוות שימנה ראש הממשלה לגיבוש המלצות להסדר בסוגיה זו".

בנוסף נכתב כי "ראש הממשלה הנחה שלא יקודמו הליכי חקיקה בעניין עד לקבלת המלצת הצוות כאמור. ככל שבג"ץ ידחה את הבקשה הממשלה מחוייבת לפעול לפי ההסכמים הקואליציוניים".

נתניהו אמר את הדברים לאחר שנציגי המפלגות החרדיות פוצצו הבוקר את ישיבת ראשי הקואליציה שכינס ראש הממשלה בנושא כדי לפתור את המשבר.

"שלום בית בתוך העם היהודי זה דבר שחשוב לי", אמר נתניהו עם המראתו לצרפת. "זה חשוב לי גם כראש ממשלת ישראל, זה חשוב לי אישית כבן לעם היהודי, ולכן כינסתי היום את ראשי מפלגות הקואליציה".

שר הפנים אריה דרעי ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני נטשו בזעם את הישיבה לאחר שהתברר שראש הממשלה מבקש להגיע לפשרות בקואליציה בנוגע לחוק הגיור.

נתניהו וראשי המפלגות דנו על אפשרות להקפיא את חוק הגיור ולא לקדמו בכנסת, בעקבות הביקורת שהשמיעו נגדו הרפורמים.

ראשי המפלגות החרדיות כעסו ועזבו את החדר בזעם לאחר שראש הממשלה ביקש לדחות בחצי שנה את קידום החוק ולהקים ועדה ציבורית שתדון בנושא. דרישת החרדים הייתה להעלות את החוק לסדר היום בוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב, כדי לדון בערר שהגישה סיעת ''ישראל ביתנו'' נגד החוק שנועד למנוע גיורים פרטיים.