סוריה
סוריהBasel Awidat/Flash 90

פצצה מרגמה שנורתה מסוריה התפוצצה הערב (שבת) בצפון רמת הגולן, סמוך לגדר הגבול. מדובר בזליגת ירי ממלחמת האזרחים הפנימית בסוריה. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

קצת לפני השעה 19:30 התפוצצה פצצת מרגמה נוספת בצפון רמת הגולן. איש לא נפגע. כוחות צה"ל סורקים באזור במטרה לבדוק האם היו נפילות נוספות בשטח ישראל.

דובר צה''ל מסר כי "צה''ל אינו צד ואינו מעורב במלחמה הפנימית-סורית, אך עם זאת רואה בחומרה כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה, ורואה במשטר הסורי אחראי על הנעשה בשטחו''.

נציין כי בשעות האחרונות ישנם קרבות עזים במרחב רמת הגולן הסורית בין הכוחות של משטר אסד לבין המורדים. קרוב לעשרים פצצות מרגמה נורו בשבוע החולף לעבר ישראל, ובמערכת הביטחון מעריכים כי כולן ''זלגו'' ממלחמת האזרחים בסוריה.

ביום רביעי השתתף ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע חגיגי בקצרין. דקות ספורות לפני שעלה לנאום התפוצצה פצצת מרגמה בשטח פתוח בצפון רמת הגולן. כשעה לאחר מכן השמיד צה''ל את המרגמה של משטר אסד ממנה נורה הפצמ''ר.

"אנחנו שולטים ביד רמה ברמה ואנחנו יודעים מה קורה כאן מעבר לגבול", אמר נתניהו בנאומו, "הקו שלנו ברור - איננו מתערבים בנעשה בסוריה, אבל אנחנו נחושים להגיב בתקיפות ובעוצמה על כל פגיעה בריבונות שלנו. איננו מוכנים לקבל לא זליגות ולא טפטופים בגולן או כל דבר אחר".