הפגנת הרפורמים והקונסרבטיבים
הפגנת הרפורמים והקונסרבטיביםצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מאות רפורמים וקונסרבטיבים הפגינו הערב (שבת) מול בית ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים במחאה על הקפאת מתווה הכותל ואישור חוק הגיור בוועדת השרים לחקיקה.

לקראת ההפגנה, המשטרה חסמה את הרחובות הסמוכים לבית ראש הממשלה. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "ביבי - אל תחלק את העם היהודי" ו-"כולנו נשות הכותל".

מנכ"ל התנועה הרפורמית בישראל, גלעד קריב, אמר בהפגנה כי "ראש הממשלה יגלה בשבועות הבאים שלא ניתן לזלזל בזעקה העולה מהרחוב הישראלי ומהקהילות היהודיות. לא נאפשר מונופול חרדי בתחום הגיור ולא נוותר עד יישום מלא של מתווה הכותל".

יו"ר עמותת נשות הכותל, ענת הופמן, אמרה בעצרת מול בית נתניהו "הגענו לכותל בכל חודש, הצבענו ברגליים. נלחמנו על השוויון. ראש הממשלה הבין, ולכן יזם את המשא ומתן, לכן הביא את המתווה לממשלה, לכן אישר אותו. זה היה הדבר הנכון. זה נתן תקווה. תקווה לדמוקרטיה. תקווה לעם ישראל על כל חלקיו. אבל פתאום הוא התהפך.

''פתאום הוא נכנע לחרדים. לאותם יהודים שרואים רק את עצמם. זה הזמן של הנשים ושל החילונים להתעורר, ושל כל הדתיים כמונו שמאמינים בלתת מקום לכולם ולכולן. היום זה מתווה הכותל, ומחר זה כל דבר אחר", הוסיפה הופמן.

עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית, אמר כי "ביום ראשון נפל דבר בישראל. בעזות מצח, בקוצר ראות, ביהירות, ואצל חלק מחברי הממשלה גם ברשעות – התקבלו שתי החלטות שמחרימות את העם היהודי. BDS מארץ ציון ומירושלים".

לדברי הס, "ביטול הסכם הכותל וחוק הגיור החדש, מרחפים מעלינו כמו עננה שחורה שמזהמת את היכולת של מדינת ישראל לקרא לעצמה מדינת הלאום של העם היהודי. אני קורא לכל מי שהדמוקרטיה והעם היהודי בנפשו להגיע הערב לבית ראש הממשלה ולזעוק עמנו".