הטיל ווטו. בנימין נתניהו
הטיל ווטו. בנימין נתניהוצילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו עשה לפני זמן קצר שימוש בסמכות הווטו הנתונה לו ומנע הצבעה בוועדת השרים לחקיקה על "חוק ירושלים" של ח"כ שולי מועלם-רפאלי, בה תומכת סיעת הבית היהודי.

נתניהו עשה שימוש בזכות הווטו לאחר ששר החינוך נפתלי בנט סירב להיענות לדרישתו להתנות את אישור החוק בוועדה בזכות ווטו לראש הממשלה על המשך קידום החוק.

נציין כי הצעת החוק שנבלמה לעת עתה ביקשה לקבוע כי לכל ויתור במשא ומתן עתידי על שטחים המהווים חלק מהעיר ירושלים ידרש רוב של 80 חברי כנסת.

מסיעת הבית היהודי נמסר בתגובה, "לפני 5 דקות ראש הממשלה נתניהו הפעיל את סמכות הוטו שלו על חוק ירושלים מאוחדת".

"החוק כרגע נבלם", מציינים בבית היהודי ותוקפים ישירות את ראש הממשלה על המהלך, "את ירושלים מאחדים במעשים, לא בנאומים".

"צר לנו ששיקולים פוליטיים צרים גוברים על מניעת חלוקת ירושלים. אנחנו נמשיך להילחם על העברת החוק הזה, ונעשה כל מאמץ לקדם את החוק בימים הקרובים", הוסיפו בבית היהודי.

מסיעת הליכוד נמסר בתגובה, "גם לגניבת קרדיט יש כללים ואי אפשר להגיש הצעת חוק בעניין ירושלים, מבלי לשתף פעולה עם השר לענייני ירושלים זאב אלקין".

"עסקני הבית היהודי יודעים היטב שראש הממשלה נתניהו תומך בחוק, הרי הוא תמך בו כבר ב-2007. הם גם יודעים שעל פי ההסכמים הקואליציוניים הצעת חוק יסוד מחייבת את הסכמת כל השותפות לקואליציה. אך במקום להגיע להסכמות בשיתוף פעולה, בבית היהודי מעדיפים לעסוק בפוליטיקה קטנה. הליכוד מחויב לכך שירושלים תמיד תישאר מאוחדת תחת ריבונות ישראל, ולכן לא ניגרר לגנון של בנט ושקד אלא נקדם הצעת חוק יחד עם כל השותפות לקואליציה", הוסיפו בליכוד.