רימון רסס. ארכיון
רימון רסס. ארכיוןצילום: דוברות המשטרה

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, מרדכי לוי, גזר על אבי ניסני ("אייבי") 36 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי ו-8000 ש''ח פיצוי במסגרת פרשה 1131.

ניסני הורשע בניסיון להרוס נכס בחומר נפיץ, עבירות בנשק (החזקה), חבלה במזיד לרכב, פריצה לרכב בכוונה לבצע גניבה או פשע, גניבה מרכב ובעבירות בנשק (נשיאת נשק, אביזר או תחמושת).

על פי כתב האישום המתוקן, באחד הלילות בחודש דצמבר 2014 השליך ניסני רימון רסס צה"לי גנוב שהחזיק ברשותו, לעבר חצר דירת גן בבניין מגורים בראשון לציון, כשבאותה עת לנו במקום דרי הבית, מתוך ניסיון להרוס נכס באמצעות חומר נפיץ.

כתוצאה מהשלכת הרימון נוצר בור בחצר הבית, כאשר בעת השלכת הרימון, נפל ניסני, נחבל ברגלו והוא נזקק לטיפול רפואי בבית החולים וולפסון, שם גובסה רגלו. במעשיו לעיל, החזיק ניסני נשק בלא רשות על פי דין וניסה להרוס נכס באמצעות חומר נפיץ.

על פי האישום השני, גילה ניסני בשעת בוקר מוקדמת כי רב סרן בצה"ל ישן בתוך רכב חונה בבת ים, וכי כלי נשק צה"לי- רובה M16, מונח במושב האחורי של הרכב, ביחד עם חלקי הנשק.

ניסני הגיע רכוב על אופנוע אל הרכב. אז, שבר הנאשם את חלון הרכב הימני האחורי באמצעות אבן, נטל ונשא את הנשק וחלקי הנשק, ללא הסכמת הבעלים. מיד לאחר מכן, נמלט ניסני מהמקום כשהוא רכוב על האופנוע, ומחזיק את הנשק וחלקי הנשק.

ביהמ"ש קבע כי "העבירות בהן הורשע הנאשם הן חמורות וטמון בהן פוטנציאל סכנה רב. יחד עם זאת, אין לנאשם עבר פלילי מכביד והסדר הטיעון הוא סביר בנסיבות הענין, בשים לב לנטילת אחריות מצידו על העבירות שבהן הורשע ולחסכון בזמן שיפוטי. על כן החלטתי לכבד את הסדר הטיעון".

יצוין כי ניסני הודה בכתב האישום המתוקן, במסגרת הסדר טיעון, לפני תחילת שלב ההוכחות ושמיעת עדותו של עד המדינה בתיק.