אורן חזן
אורן חזןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

חבר הכנסת אורן חזן מהליכוד איים הערב (ראשון) לפעול להפלת הממשלה באם ראש הממשלה בנימין נתניהו יקדם תוכנית לחלוקת ירושלים.

חזן השתתף בכנס לשכת רואי החשבון באילת, והתייחס להצעת החוק של מפלגת הבית היהודי, ולפיה יידרש רוב של 80 חברי כנסת כדי לאשר את חלוקת ירושלים, במקום רוב רגיל הנדרש כיום. נציין כי חזן אחד היוזמים של החוק.

"תראו מה זה: רק היום הביאו הצעת חוק שהבית היהודי מקדם במרץ, ועיקרה: ירושלים בירתו של העם היהודי. כך היה וכך יהיה וכל שינוי יחייב תמיכה של 80 ח"כים לפחות", אמר חזן.

''כאשר ראש הממשלה ביקש להטיל וטו, כולם דיברו שהוא לא רוצה לבטל את החוק בגלל ויכוח על קרדיט - אבל זו לא האמת. חבר'ה, תתעוררו''.

ח"כ חזן סיפר כי לפני מספר חודשים הציגה חברתו לליכוד ח"כ ענת ברקו תוכנית לחלוקת ירושלים. ''זה עלה בישיבת סיעה לפני מספר שבועות ונאמר על ידי ראש הממשלה עצמו שיש מספר תכניות על השולחן, כולל תוכניתה של ברקו, והמשמעות היא שחלוקת ירושלים עומדת על הפרק.

''ואם בקרדיט עסקינן, אני מבין מזה שראש הממשלה מגבה תוכנית לחלוקת ירושלים ואני אומר לו: לא תעלה ולא תקום שום תוכנית לחלוקת ירושלים, ואם תעלה - הממשלה הזו תיפול'', איים חזן.