הפרויקט הצפוי להיבנות בחריש. הדמייה
הפרויקט הצפוי להיבנות בחריש. הדמייהבאדיבות "באמונה"

כל מי שעדיין חושש או מפחד מקניה בחריש, צריך לבוא היום ולראות איזו פנינה של עיר בבניה אדירה כבר קיימת במקום, ולהתרשם מהגישה הנוחה, התכנון המוקפד ואיכות החיים שתהיינה כאן למשפחות . ממש מודיעין 2.

אין ספק שבעוד 5 שנים נראה בחריש עיר ירוקה , מודרנית , מפותחת ויפיהפיה ,עם חיי חברה , מסחר, חינוך וקהילה, עשירים מאד. עדיין לא מאוחר להצטרף להצלחה, ומוטב שעה אחת קודם, כדברי חכמים.

נגישות ותחבורה
היא נמצאת דרומית למחלף עירון ומזרחית לכביש 6 ובמרחק 10 דקות נסיעה מפרדס חנה- כרכור. חריש סמוכה לצירים הראשיים ובראשם כביש 6 וכביש 65. ובנוסף גישה מהירה לכביש 4, כביש החוף, קירבה לחדרה, נתניה, קיסריה ויוקנעם. כמו כן ישנו שביל אופניים היקפי באורך 177 ק"מ, התכנון התחבורתי בעיר כולל מיתון תנועה ונגישות רגלית מכל בניין למבני ציבור, מבני מסחר ולפארקים ירוקים, ב-55 דקות הליכה בלבד.

לחצו לריכוז כל הפרויקטים בחריש

קצת על המקום
השם "חריש" נשמע באזניכם יותר ויותר לאחרונה, המקום המסתורי שהבניה בו הולכת וגואה ובקרוב ממש הולך לאכלס כמות גדולה של תושבים הוא הדבר הבא.

אז בואו נעשה קצת סדר על חריש.
בשנות ה- 80 הוקם הקיבוץ "חריש" אך ננטש לאחר כמה שנים. בהמשך דרכו עבר מספר גלגולים, אחד מהם הוא האיחוד עם היישוב הסמוך "קציר", ביוני 2012 הופרדו הרשויות במסגרת קידום הפיכת חריש לעיר, והיום חריש היא רשות מוניציפלית בפני עצמה.

היא תוכננה בקפידה ארבע וחצי שנים ויושמו בה כל הלקחים האפשריים שנלמדו מתכנונים מקבילים של ערים כאלו בעבר. הבניה בחריש היא בניה רוויה, ועתידים להיות בה מאות מבני ציבור שיספקו מגוון שירותים לכל קהילה באשר היא, בתי ספר, מוסדות תרבות ועוד. בתוככי חריש ישנם 400 דונם של ירוק, כולל פארק עירוני ענק אשר מתוכנן בסטנדרטים בינלאומים ויישא בתוכו שכלולים מעניינים. ליד כל קבוצת בניינים עתיד להיות מתחם מסחרי ומשרדים והכל לרווחת התושבים, הדבר יקל עליהם לערוך קניות ולהיעזר בכל השירותים המוצעים כמו קופות חולים, דואר וכו'.


לאחרונה נודע בתקשורת שהוועדה לתכנון ובניה בחריש משנה את התב"ע בעיר לטובת משפחות גדולות, כך שלכל דירה תהיה אופציה להרחבה בתב"ע של 25 מ"ר נוספים לדירתו.

חינוך פורמלי
בספטמבר הקרוב עתידים להיפתח שלושה בתי ספר, 20 כיתות גן ו3 מעונות יום, לשימוש כלל המגזרים באוכלוסיה.
יצחק קשת, ראש המועצה המקומית חריש: "החינוך עומד בראש סדר מעייני ולכן בחרנו להביא לאגף החינוך בעיר את הטובים ביותר. מנהל אגף חינוך, תרבות, פנאי וקהילה, יוסי בייר, כיהן בתפקיד בהוד השרון 12 שנים, ועשור קודם לכן כמנהל אגף החינוך בנצרת עילית. יש לו רקע רב, הוא קיבל פרס חינוך ארצי, והגיע עם המון ניסיון. נוסף ליוסי בייר, מלווה אותנו בהכנת תכנית האב לחינוך ביישוב דלית שטאובר, לשעבר מנכלית משרד החינוך. כל זאת במטרה ליצור כאן בחריש את מערכת החינוך הטובה והמגוונת ביותר. בחריש יוצרים יש מאין ולכן יש פתיחות גדולה לכל הנישות ולכל הדברים האפשריים".

חינוך בלתי פורמלי
מעורבות והתנדבות הם רעיונות מרכזיים בעיר, והכוונה היא שהם יניעו אותה למקום הכי גבוה שאפשר. האוכלוסייה שמגיעה לעיר מאד איכותית ומעורבת, ויחד עם ראש המועצה יצחק קשת, שמוביל הליך כולל של שיתוף הציבור, ניתן להשיג תוצאות מדהימות.
כבר היום נעשים כנסים ומפגשים עם תושבים קיימים ועתידיים כדי ליצור מערך התנדבות ומעורבות פורה ויצירתי. בחריש מאמינים שגם לתושב יש אמירה במה נכון וטוב לו ושואפים להגיע לשיתוף פעולה ומתוך כך העיר תשרת את תושביה בצורה הטובה ביותר.

פנאי ותרבות בתוך הקהילה
בחריש שמים דגש מיוחד על כל מה שקשור לקהילה, כדי לבנות חיי קהילה פוריים ומוצלחים. הולכים להיות הרבה פרויקטים קהילתיים, ישנה עובדת קהילתית שעובדת עם הציבור ויחד איתם תבנה תכנית קהילתית.
כבר היום יש גינה קהילתית כל שבוע בימי ראשון שמציעה לציבור שלל פעילויות, והולכים להיות אירועי תרבות, מפגשים בין מגזריים, הידברות ועוד..

לחצו לריכוז כל הפרויקטים בחריש