אלי בין
אלי ביןצילום: אלירן אהרון

עומס החום הכבד ברחבי הארץ גורם לעלייה בכמות הפניות למוקדי מד"א.

החל מאתמול (ראשון) בשעה 06:00 בבוקר ועד היום אחר הצהריים, בשעה 16:00, העניקו צוותי מד"א טיפול רפואי ללמעלה מ- 367 בני אדם שנפגעו מגל החום, מהם כ- 178 בני אדם שחשו חולשה, כ- 161 בני אדם שהתעלפו, למעלה מ- 28 בני אדם שהתייבשו, בהם נערה כבת 17 שפונתה אתמול במצב בינוני לבית החולים תל השומר.

במד"א אומרים כי מדובר בעליה משמעותית. כך לדוגמא באותם התאריכים בשנה שעברה נרשמו במד"א קריאות ל- 90 בני אדם שהתעלפו, 13 בני אדם שהתייבשו ו- 151 בני אדם שחשו חולשה.

במגן דוד אדום שבים ומזכירים לציבור כי יש לבדוק שוב ושוב בכל נסיעה את המושב האחורי ולוודא את שלומם של הילדים וכי אף אחד מהם לא נשכח ברכב. בנוסף, מבקשים במד"א מהציבור לשים לב למכוניות חונות במהלך היום, ולהזעיק את מד"א והמשטרה בכל מקרה שבו נראה ילד בכלי הרכב, ללא השגחת מבוגר. תשומת לב מוגברת של הציבור כולו יכולה להציל את חייהם של פעוטות רבים.

מנכ"ל מד"א אלי בין אמר כי "במד"א ממשיכים לשמור על הערכות מוגברת בעקבות גל החום הכבד. על מנת להימנע מפגיעות בנפש אני שב ומבקש מהציבור הרחב להישמע להמלצות מד"א, לשים לב לאוכלוסייה הפגיעה יותר, הקשישים, הילדים והתינוקות, להרבות בשתייה ולהימצא במקומות מוצלים וממוזגים.

''אני שב ומזכיר להורים ולנהגי ההסעות לתת תשומת לב מיוחדת לילדים ברכב, לבצע סריקה בטרם עזיבת הרכב ולהביט ברכבים סביבנו שחלילה לא נשכח ילד ברכב, מבט לתוך רכב חונה יכול להציל חיים", הוסיף בין.