הרב אפרים מירביס
הרב אפרים מירביסצילום: רויטרס

קבוצת רבנים אשכנזיים וספרדיים בלונדון מאיימת בקרע בקהילה האורתודוקסית בבריטניה, אם לא יודח הרב יוסף דוויק, הרב הבכיר ביותר בקהילה הספרדית בבירת אנגליה.

הרב דוויק, העומד בראש קהילת S&P, אמר בחודש שעבר במהלך הרצאה, שהעובדה שהחברה הכללית מקבלת את הלהט"ב היא "התפתחות נהדרת" משום שהיא פותחת את הדלת לחברה יותר אוהבת. דבריו עוררו סערה גדולה, וגונו בחריפות ע"י הרב הראשי הספרדי לישראל, הרב יצחק יוסף – שהוא גם דודה של רעייתו של הרב דוויק.

קבוצת הרבנים הבריטיים כתבה לרב הראשי של בריטניה, הרב אפרים מירביס, כי אם לא ידיח את הרב דוויק מתפקידו כראש הקהילה הספרדית בבריטניה, "על הרב מירביס להבין שהוא יהיה אחראי לפיצולה של האורתודוקסיה האנגלית, ויאבד את אמינותו כרב הראשי עבור קונצנזוס רחב של קבילות אורתודוקסיות".

ה"ג'ואיש כרוניקל", שיוצא לאור בלונדון, דיווח שהרבנים הוסיפו כי "החלטה שכזו, להשאיר את יוסף דוויק בעמדה רבנית בבריטניה, תהיה מעשה שלילי, והרב הראשי מירביס ייזכר כמי שגרם לקרע נוראי בתוך הקהילה האורתודוקסית בבריטניה, שיהיה כמעט בלתי אפשרי לרפאו".

הרב מירביס הודיע ביום חמישי כי ייקח על עצמו את האחריות לטפל בפרשה, לבקשתו של הרב הראשי הספרדי של ישראל. הוא הסביר כי הוא רואה בעניין "עדיפות קהילתית דחופה", וכי "ייקח על עצמו להביא את הפרשה לסיום ראוי".

לדבריו, הוא מתכוון "להקים מסגרת מכובדת וראויה אשר תאפשר לשקול את הטענות לגבי מגוון רחב של הנחיות ופסיקות הלכתיות של הרב יוסף דווייק, ולהתוות דרך בה ניתן להתקדם".

הרב יוסף, מצידו, הודיע כי כל החלטה שהרב מירביס יקבל תהיה מקובלת עליו.