ריבלין עם אחת המתנדבות
ריבלין עם אחת המתנדבותצילום: מאיר גולדשטיין

רעיית נשיא המדינה נחמה ריבלין, העניקה הבוקר (שלישי) תעודות הוקרה לכ-150 צעירים בעלי מוגבלויות שעתידים לסיים השנה את השירות הלאומי שביצעו.

באירוע השתתפו מלבד רעיית הנשיא מנכ"ל הרשות לשירות לאומי אזרחי שר שלום ג'רבי, מנכ"לית קרן הזדמנות הילה מרמוס, מנכ"ל עמותת אלווין ישראל, דוד מרקו ומנכ"לית עמותת שלומית אורנה קוטלר.

בפתח דבריה, ברכה רעיית הנשיא את מסיימות ומסיימי השירות הלאומי, שיבחה אותם על נחישותם לשרת את העם ואת המדינה, ואמרה: "אני עומדת כאן אתכם ומתפעלת".

"אתם, צעירות וצעירים, כולכם התעקשתם לשרת בשירות לאומי ומי שמתעקש לשרת את העם ואת המדינה, ללא ספק אהבת הארץ נטועה בלבו. גם אתם כשהתנדבתם, בחינוך ובבריאות, בביטחון, באיכות הסביבה ובאינספור מקומות ותחומים נוספים, ראיתם במו עיניכם את יופייה של הארץ וגם כמו החלוצים הייתם נחושים להתנדב ולתרום. לא ויתרתם. התגברתם על לא מעט מכשולים בדרך ו'הגדלתם ראש'", אמרה ריבלין.

ריבלין ציינה את פסיפס הנוער המשרת בשירות לאומי מהמגזרים השונים, בנים ובנות וגם צעירות וצעירים עם מוגבלויות והוסיפה: "זה הפסיפס האמיתי והיפה ממנו מורכבת החברה הישראלית ומדינת ישראל. כולכם מיוחדים בהחלטה הבלתי מתפשרת שלכם להתעקש ולתרום, למרות המגבלות ולמרות הקשיים. אני גאה בכם שהתנדבתם ועשיתם שירות לאומי. כל הכבוד לכם".

"השירות הלאומי מאפשר לכולם להיות חלק בלתי נפרד מהחברה ומהקהילה הישראלית. הוא איננו חובה, אבל בעיניי הוא זכות. מי שבוחר להתנדב, לשרת את החברה הישראלית ולהשתלב בקהילה עושה את החברה שלנו למקום טוב יותר," הדגישה רעיית הנשיא והמשיכה: "לשמחתי אנחנו חיים בחברה מגוונת. בשנים האחרונות עברה החברה הישראלית מהפך בכל הנוגע לשילובם של בנות ובני כל האוכלוסיות בקהילה. זה מבורך אבל זה עדיין לא מספיק. חובתנו לתת הזדמנות שווה לכולם להשתלב ולהתאקלם, לא כמחווה של רצון טוב, ודאי שלא מתוך רחמים. מתוך ערכים של צדק, של שוויון חברתי, של סובלנות וסבלנות, של הבנה ושל פתיחות."

בסוף דבריה הודתה רעיית הנשיא לעמותות ולגופים המלווים את המתנדבים ואמרה למתנדבים: "המשיכו להיות מודל לחיקוי עבור כולנו, אתם מייצגים את החברה הישראלית בכבוד. אני מאחלת לכם הצלחה בהמשך הדרך."