ח"כ סמוטריץ': הרמטכ"ל דיקלם סיסמאות, אני מוטרד

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), חבר ועדת החוץ והביטחון, מגיב לדברי הרמטכ''ל גדי איזנקוט בנוגע לפקודת השירות המשותף.

כזכור, איזנקוט אמר בדיון ועדת החוץ והביטחון כי נעשה ''עידון'' של הפקודה הבעייתית. לדבריו "אם נעשות טעויות פה ושם, ודאי שנתקן. השאלה היחידה היא מה יבטיח את ניצחוננו במלחמה". עוד אמר הרמטכ''ל כי ''הפקודה התקבלה מצוין בצבא, כך אני שומע ממפקדי השטח, לרבות הדתיים''.

סמוטריץ' אומר לערוץ 7, "לצערי הרב לא קיבלנו תשובות. הרמטכ''ל דיקלם כמה סיסמאות, טוען שהפקודה בסדר ויש עבודת מטה לתיקון הפקודה. אני מוטרד. אמרתי לרמטכ"ל שלצבא אסור להכניס אג'נדות רדיקליות פמיניסטיות שפוגעות בצבא ובלכידות שלו''.

ח"כ סמוטריץ' הדגיש כי לצה''ל אסור לנקוט עמדה שנמצאת בוויכוח ערכי בחברה הישראלית. ''אם הצבא מחליט שהוא מחנך לפלורליזם ולשיוויון לנשים, שייקח בחשבון שהוא פוגע ביכולת לממש את יעודו הצבאי והביטחוני, כי הוא מציב דילמה להמון חיילים דתיים שרוצים לשרת, ולהתקדם לפיקוד ולשמור על אמונתם. זה יפגע בצבא''.

הוא סיפר על מסמך רשמי של יועצת הרמטכ''ל לענייני מגדר, שמציג עמדות רדיקליות לפיהן אין כל הבדל בין גברים לנשים. ''הייתה פקודת שילוב ראוי שהאיזונים בה היו לגמרי אחרים והפקודה החדשה מפרה את האיזונים, וקובעת כערך מחנך את השירות המעורב, הופכת את הדתיים לחריגים.

"חייל דתי צריך להרגיש חריג? קצין דתי שירצה לשרת ביחידה מגדרית יצטרך להגיע לראש אכ"א ולרבצ"ר, וברור לך שבאותו רגע הקצין מסומן. מי שרוצה להציב את הדילמה בציבור כל כך גדול פוגע בצבא ובביטחון מדינת ישראל''.

ח"כ סמוטריץ מבקש ממפקדי צה''ל, ''תוציאו את הצבא מוויכוחים ערכיים, ננהל אותם כאן בכנסת. להשאיר את הצבא בקונצנזוס. תפקידו של הצבא הוא להגן על הביטחון ולא להחדיר ערכים מערביים לחברה״.