חוגגים עם סבא
חוגגים עם סבאצילום: בית ג'ני ברויאר של עמותת רעות בתל אביב

בבית ג'ני ברויאר', בית הדיור המוגן של עמותת רעות בתל אביב, נחגגה היום מסיבת בר מצווה מיוחדת לדייר הבית אליעזר מאירוביץ בן ה-88 שלא זכה לחגיגות בר המצווה כשהיה בן 13 מאחר והיו אלה ימי מלחמת העולם השנייה שבהן נשלח למחנה ההשמדה אַוּשְׁוִויץ עם משפחתו.

אליעזר היה בעבר מנהל 'ג'ני ברויאר' ובאחרונה הוא שב למקום כדייר לבית, נשוי לחנה, בתו של ניצול הטבח בחברון. לזוג שלושה ילדים, 11 נכדים ונין אחד שבאו לחגוג ולשמוח עם אליעזר בחגיגות בר המצווה בו השתתפו גם דיירים נוספים, צוות העובדים ומנכ"ל העמותה, אלכס יעקובי.

אליעזר סיפר: "לא הייתה לי חגיגה אמיתית כמו כל ילד בגילי, בגלל המלחמה. בגיל 13 הייתי בהונגריה ואבא שלי היה במחנה כפייה ולא היה לי קשר אתו ולא חלמתי על בר מצווה. הוא ידע שיש לי בר מצווה וכתב לי מכתב ואיחל לי מזל טוב. למדתי להניח תפילין ולהגיד את ההפטרה ועליתי בבית הכנסת וקיבלתי את ההפטרה, אבל לא הייתה חגיגה ולא היה קידוש. עליתי לאימא לעזרת הנשים ובכינו שנינו. לאחר מכן נסענו לאושביץ ואת אמא ואבא לקחו מיד לגזים. הגיע הזמן שאני אחגוג בר מצווה כמו כל נער. הנכדים והילדים יהיו איתי וישמחו איתי בבר המצווה".

אלכס יעקובי, מנכ"ל עמותת רעות, שהשתתף אף הוא בחגיגת בר המצווה ציין לאחר האירוע כי "מי שלא יכול לחגוג בר מצווה במועד הקבוע בגלל הקללה שהייתה שם אז הקב"ה יהפוך אותה לברכה. אני מאחל לאליעזר בריאות ואושר וזוהי סגירת מעגל לחגוג לו כאן לאחר שהוא היה מנהל הבית. שיזכה לבריאות ואריכות ימים, עד 120".

אליעזר חוגג
אליעזר חוגגצילום: בית ג'ני ברויאר של עמותת רעות בתל אביב