בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) מתייחס בערוץ 7 לדרישת מפלגתו, האיחוד הלאומי, להתאחד עם מפלגת הבית היהודי, שם מפצירים באנשי האיחוד הלאומי להתמודד בפריימריז ולא להתברג ברשימה לכנסת באמצעות שיריונים.

בפתח דבריו מדגיש סמוטריץ', ''אני מוכן להתמודד בפריימריז''. לדבריו האחדות בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי לא תיפול על נושא פריימריז אלא השאלה המרכזית היא האם המפלגה תישאר ציונית-דתית.

''אחד התנאים שיש לי הם שתמיד יהיה רוב דתי במפלגה", מציין ח"כ סמוטריץ' ומעלה עוד כמה שאלות שבהן יש לדון: "האם באמת פותחים את המפלגה לחברי האיחוד הלאומי? האם ניתן לעשות שינויים במנגנון המפלגה?

"לפני שאני רץ לפריימריז אני רוצה קווי יסוד ברורים הן בנושאים מדיניים והן בנושאים של דת ומדינה ובנושאים אחרים'', הוא מבהיר.

לדברי ח"כ סמוטריץ', שר החינוך נפתלי בנט רוצה לפתוח את מפלגת הבית היהודי לקהלים נוספים מקרב הימין הישראלי - עוד חילונים ועוד דרוזים, ''ובעצם להפוך את המפלגה מציונית דתית למפלגה ישראלית''.

סמוטריץ מדגיש כי עם כל הכבוד לרצונותיו של בנט, יש צורך במפלגה דתית-לאומית. ''אני ממש לא מתבייש בזה. אני לא חושב שלדבר על מפלגה מגזרית זה רע כי המגזר הדתי לאומי הוא הכי פחות מגזרי. אני רוצה לשמור על בתי הגידול שלנו, הם העתיד של מדינת ישראל. כשאני דואג למגזר שלי אני דואג לכל עם ישראל.

''אני עדיין חושב שפריימריז זה דבר רע אבל לא על זה תיפול האחדות. השאלה היא האם המפלגה תישאר דתית לאומית או תהפוך למפלגה ישראלית״, מסכם חבר הכנסת.

שקד וסמוטריץ'
שקד וסמוטריץ'צילום: יונתן זינדל, פלאש 90