המנהלים במסע
המנהלים במסעצילום: שמעון וולף​

מנהלים מרשת החינוך 'נעם-צביה' יצאו למסע בתוך הציונות הדתית, מימה של תל אביב לליבה של ירושלים, תחת הכותרת 'להכיר את כל בני המשפחה'.

שר החינוך נפתלי בנט שנפגש עם המחנכים, אמר להם כי בכל ביקוריו בבתי החינוך של הרשת הוא נפעם מהמסירות העצומה של המנהלים והמורים לתלמידים. "אני באמת נפעם מכם, מרוח המסירות שלכם לתלמידים ולתלמידות, לנתינה שלכם, לאהבת התורה, העם והארץ.

''ההתמקדות שלכם - לחנך שהאדם לא יהיה מרוכז בעצמו אלא באחרים, בתרומה ונתינה לחברה, אינו מובן מאליו. אני מזהה את המסר הזה כהצלחה מיוחדת במוסדות הרשת", סיפר בנט.

בשיחתו עם המנהלים, דיבר השר על הצורך להתאים את עצמנו לעולם המשתנה. "חלק גדול מ'המקצועות' והתפקידים המוכרים לנו היום לא יהיו קיימים כלל בעוד עשור ושניים. לפיכך, לא מספיק היום לחנך להיות 'מסודר' עם תעודת בגרות, או רק להמשיך ללכת בתלם, צריך לחנך ליזמות, לפריצת דרך, לרעיונות חדשים ולמימושם".

מסע המנהלים הרשתי הינו מסורת ברשת החינוך 'נעם-צביה', היוצא לדרך מידי שנה, לאחר שיצאו למעלה מ-18 אלף תלמידי הרשת לחופשת הקיץ.

המסע כלל מפגשים מרתקים עם מנהיגים בתחומים שונים: הרב הראשי לישראל לשעבר הרב ישראל מאיר לאו, שר החינוך נפתלי בנט, מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, ראש המכינה בעלי הרב אלי סדן, סגן מפקד גל"צ אוריה בכרך, הרבנית כרמית פיינטוך ועוד.

הרב לאו אמר למנהלים, כי מול אתגרי החינוך בדור הנוכחי המכונה דור ה-y, יש להציב דברים כעובדה ורק לאחר מכן להרחיב את הדעת וההבנה בכך. הרב לאו הנחה את המנהלים ומחנכי הדור לחזור לנוסחת "נעשה ונשמע", כלשונו.

"קודם כל מקיימים, מבצעים, לא מהרהרים ולא מערערים, אלא 'ככה', כי כך ה' ציווה. רק כך נצליח להתמודד עם הטכנולוגיה ועם הגלים והרוחות הסוערות, העוברות על הדור שלנו ועל הנוער שלנו. אחרי ה'נעשה' יש מקום רחב מאוד ל'נשמע'. לנלמד. להבין. להתעמק... הפוך – זה לא עובד!", כך הרב לאו.

מנכ"ל 'נעם צביה', ינקי פרידמן, אמר כי "הרשת מגדלת בנים ובנות, כמעט מכל גווני הקהילה הציונית-דתית. לכן, עלינו להכיר את ההורים שנותנים בנו את אמונם. אף על פי שדרכנו החינוכית ציונית-תורנית היא ברורה, השואבת כוחה מבית מדרשו של הרב צבי יהודה זצ"ל, אסור לנו לפסול או להחרים אחרים, חלילה.

"חובתנו לדעת, להכיר, להקשיב, לכבד ולתת מקום לדעות שונות ולהשקפות שונות, לדרכים שונות בעבודת ה'. איננו מבטלים דעתנו בפני דעתם. איננו מחוייבים לשמוע בקולם... אבל חובה עלינו תמיד לשמוע את קולם ובלבד שיכוונו ליבם לשמים. המסע שלנו בתוך הציונות הדתית – מקו לקו, מים לי-ם, מימה של תל אביב לליבה של ירושלים, בא לחזק ולחדד דרכנו זאת", הדגיש פרידמן.