לא נעצור. ח"כ מוטי יוגב
לא נעצור. ח"כ מוטי יוגבצילום: דוברות ח"כ מוטי יוגב

הצעת החוק של חבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי) לתיקון חוק יסוד 'השפיטה' תעלה היום (ראשון) לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה, זאת בניגוד לפרסומים אמש.

הצעת החוק, שנוסחה בשיתוף עם עמותת 'דרך חיים' מעוניינת לעצור את המהפכה השיפוטית שהוביל אהרן ברק ואת האקטביזם השיפוטי, ולהורות ולמנוע מבג"ץ לבטל חוקים שחוקקה הכנסת.

על פי הצעת החוק, במקום בו סותר חוק של הכנסת חוק יסוד אחרים, יעיר בית המשפט את תשומת לב המחוקקים, כמקובל בבריטניה. להצעת החוק תמיכה רחבה של חברי כנסת וסיעות הקואליציה.

אמש פורסם כי הצעת החוק ירדה מסדר היום בשל התנגדות מפלגת 'כולנו', אך הבוקר מבהיר ח"כ יוגב כי הצעת החוק תעלה לוועדה. עם זאת מעריך יוגב שההצבעה על ההצעה תדחה עד להסכמות עם מפלגת 'כולנו' על נוסח החוק.

לדברי יוגב, "ראש הממשלה וחברי הכנסת נבחרו על ידי העם, אך בית המשפט העליון החליט לקבוע עבור העם מה טוב עבורו. אנו בעד הפרדת רשויות וביקורת שיפוטית אך אנו נגד מתן זכות לבג"ץ לבטל חוקים באופן מוחלט. זה ההפך מהפרדת רשויות, זהו שלטון בג"ץ שהפך עצמו למחוקק. זהו חוק חשוב שבא לעשות כאן סדר, כפי שמקובל במדינות רבות".

"לא יעלה על הדעת שמאה ועשרים חברי כנסת שהם נבחרי העם מצביעים על חוקים ברוב גדול, ושלשה שופטי בית המשפט שלא נבחרו על ידי הציבור מבטלים אותם בהינף יד, ללא אפשרות לדיון נוסף או ערעור. אנו מוכנים למשא ומתן על נוסח החוק. אין שום מדינה בעולם המערבי שבית המשפט העליון עושה כרצונו בחוקים של בתי הנבחרים, וגם כאן היה מקובל כך עד המהפכה שחולל אהרן ברק", הוסיף יוגב.

"אני בטוח שגם כחלון מבין שכך אי אפשר עוד להמשיך. בית המשפט הפך את עצמו לחוקה, למחוקק, ולקובע מדיניות, תוך הטיות פוליטיות ברורות. לא נעצור ולא ננוח עד שנעביר את הצעת החוק בצורה כזו או אחרת", הצהיר יוגב.