נתניהו תוקף: החלטה הזויה

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח הבוקר (ראשון) את ישיבת הממשלה השבועית בקריאת פסוקים מפרשת חיי שרה ומספר בראשית המוכיחים את קניית מערת המכפלה בידי אברהם אבינו.

נתניהו הוסיף, "הקשר בין עם ישראל לחברון ומערת המכפלה הוא קשר של קניין והיסטוריה, שספק אם יש לו משל בתולדות העמים".

"זה כמובן לא הפריע לועדת המורשת של אונסק"ו לקבל ביום שישי עוד החלטה הזויה. היא קבעה שמערת המכפלה היא אתר מורשת פלסטיני. בעקבות ההחלטה הזו החלטתי לקצץ עוד מיליון דולר, מדמי החברות של ישראל באו"ם, ולהעבירם להקמת מוזיאון למורשת העם היהודי בקרית ארבע וחברון – והכסף ישמש גם למיזמים נוספים בתחום המורשת הקשורים בחברון", הסביר נתניהו.

ראש הממשלה ציין, "מול החלטת אונסק"ו ישראל תציג בפני עולם את האמת ההיסטורית ואת הקשר העמוק בן אלפי השנים של העם היהודי לחברון. כך נעשה גם, מול החלטה הזויה נוספת של אונסק"ו בדבר היעדר הקשר לירושלים".

"לכן, הנחיתי היום להשלים את התהליכים לבנייתו של מרכז 'קדם' לתצוגה של מיצגים היסטוריים וארכיאולוגיים לעיר דוד. זה הולך להיות מבנה מרהיב עם תצוגות מרהיבות – והעולם כולו יראה את האמת. האורחים הראשונים שנזמין לשם יהיו משלחות אונסק"ו לאו"ם", סיפר ראש הממשלה.

נתניהו התייחס גם לעניין הפסקת האש שאמורה להיכנס לתוקף בצהריים בדרום סוריה. "ישראל תברך על הפסקת אש אמיתית בסוריה, אבל אסור שהפסקת אש זו תאפשר את התבססותן הצבאית של איראן וגרורותיה, בסוריה בכלל ובדרום סוריה בפרט. בשבוע שעבר שוחחתי בנידון שיחות מעמיקות עם מזכיר המדינה טילרסון ועם נשיא רוסיה פוטין. שניהם אמרו לי שהם מבינים את עמדותיה של ישראל ויתחשבו בדרישותינו".

"אנחנו מצידנו נמשיך לעקוב אחר המתרחש מעבר לגבולותינו, תוך עמידה איתנה על הקווים האדומים שלנו: מניעת התעצמות חיזבאללה נגד סוריה בדגש על הצטיידות בנשק מדויק, מניעת התבססות קרקעית של חיזבאללה ליד גבולנו או התבססות של כוחות איראניים, ומניעת התבססות צבאית איראנית בסוריה כולה", הדגיש נתניהו.