אסדת גז מול נמל אשדוד
אסדת גז מול נמל אשדודצילום: רויטרס

מנהל הרכש במשרד הביטחון ירכוש מערכות לחימה מהתעשיות הביטחוניות הישראליות בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל עבור מערך ההגנה על המים הכלכליים.

עסקאות הרכש יושלמו עד שנת 2017 ויכללו מגוון רב של מערכות יירוט, לוחמה אלקטרונית, שליטה ובקרה, תוכנה, תקשורת, ניווט ועוד. זאת במטרה להשלים את ייצורן עד להגעת 4 ספינות המגן מגרמניה לישראל החל משנת 2019.

היקף הרכישה מהווה כמחצית מתקציב הפרויקט שאישרה הממשלה, ואמור להעשיר את קופת התעשיות הביטחוניות הישראליות. בימים האחרונים הושלמו שני מכרזים ראשונים בפרויקט זה.

חברת אסטרונאוטיקס מפתח-תקווה זכתה במכרז לפיתוח ואספקת מערכת הפצת נתוני ניווט לספינות "סער 6". המערכת שתפתח החברה תלקט את נתוני הניווט השונים באמצעות חיישנים שיותקנו בספינות ובעזרת תוכנה מתקדמת וייחודית של היתוך מידע תספק את נתוני הניווט המיטביים ליחידות השונות בספינה. חברת רפאל זכתה במכרז לפיתוח מערכות תקשורת - קשר הפנים וקשר החוץ של הספינות בספינות.

"משרד הביטחון והתעשיות הביטחוניות הם ממנועי הצמיחה המרכזיים בישראל", אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן, "עסקאות הרכש הללו לטובת פרויקט המים הכלכליים - פרויקט שבו צה"ל יגן על אסדות הגז, ויש לו משמעות רבה לכלכלת המדינה ולביטחונה - הן עדות נוספת לכך. לכן יש חשיבות עצומה להמשך ההשקעה בתעשיות הביטחוניות המצוינות והמתקדמות, שמפרנסות עשרות אלפי משפחות באופן ישיר ועקיף בכל רחבי הארץ, מכניסות לכלכלת המדינה מיליארדי דולרים מדי שנה, ומהוות נדבך משמעותי בעוצמה הישראלית".

סמנכ"ל וראש מנהל הרכש במשרד הביטחון, אל"מ (מיל') אבי דדון ציין כי "מנהל הרכש פועל באינטנסיביות, יחד עם זרוע הים, להשלמת ההצטיידות במערכות הלחימה המיועדות לספינות ה'סער 6' בלוחות הזמנים שנקבעו. משרד הביטחון חרט על דגלו להעמיק את הרכש בישראל, גם במצב של שוק תחרותי קשה מול היצע בינלאומי רחב ובתקציב שקלי, ככל הניתן".