אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס היום (ראשון) לפרסומים על התקדמות במגעים מול חמאס להחזרת גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול הי"ד, ואת שני הישראלים שמוחזקים ברצועה.

"כדאי מאוד שהדברים יהיו ברורים. יש מאמץ בלתי פוסק להגיע לשחרור ארבעת האזרחים שלנו שנמצאים שם ברצועת עזה. שני חיילים, שני אזרחים, ואנחנו לא נפסיק את המאמץ אף לא לרגע אחד, עד שנראה אותם כאן במדינת ישראל. אין שום פריצת דרך משמעותית. המאמץ נמשך כל הזמן", אמר ליברמן.

שר הביטחון שסייר באשקלון הבהיר ''המחויבות שלנו לשחרר את חיילנו ואזרחינו היא מוחלטת. המאמץ לא נפסק אף לא לרגע אחד, אנחנו ממשיכים במתווה הזה לעשות מאמץ מקסימאלי, נקודה".

ליברמן נשאל האם ביטול ביקורי משפחות אצל מחבלי חמאס הכלואים בישראל זו עוד דרך להפעיל לחץ במשא ומתן, והשיב "כל מה שצריך לעשות על מנת להביא לשחרור חיילינו ואזרחינו הנמצאים בידי חמאס - כל מה שנחוץ נעשה".

בנוגע לאפשרות שהרמטכ''ל יבקש חנינה מהנשיא עבור אלאור אזריה אמר שר הביטחון "אנחנו קודם נחכה לגזר הדין, אני אמרתי מראש שחבל שהמשפחה לא הקשיבה למה שאמרתי. צריך להגיע לסיום של הפרשה העצובה הזאת במסגרת הצבאית. זה הדבר הטוב ביותר, הרצוי ביותר ויש לה מספיק תקדימים".