שי בלומנטל
שי בלומנטלצילום: שלמה שוהם

שי בלומנטל, חבר מועצת העיר חיפה מטעם ''הבית היהודי'' דורש מראש העיר יונה יהב לשנות את שמה של כיכר אונסק"ו בעיר לכיכר מערת המכפלה, בתגובה להחלטת אונסק''ו להכריז על מערת המכפלה כאתר מורשת פלסטיני.

בשיחה עם ערוץ 7 אומר בלומנטל כי זהו מעשה ציוני ונכון שיעמיד את אונסק"ו במקומו, כלשונו.

בלומנטל לא מכחיש כי ההחלטה בעבר לקרוא לכיכר 'כיכר אונסק"ו', הייתה ראויה, "בזמנו אונסק"ו קיבלה החלטה להכיר בגנים הבהאיים כאתרי מורשת עולמיים, תוך שהיא מציינת שחיפה היא עיר של סובלנות והידברות בין כל הדתות, אבל לצערי אונסק"ו של אז הוא ההפך הגמור מאונסק"ו של היום, ארגון פוליטי ואנטישמי".

"פניתי לראש העיר ואמרתי לו שבראש ובראשונה צריך להחליף את שמה של הכיכר, ואם הדבר לא אפשרי בטווח הזמן המיידי, יש להוציא מכתב מחאה לחברים באונסק"ו ולהגיד להם בשפה ברורה 'אנו מתביישים בכם, בזמנו נתנו לכם כיכר כאות הוקרה על סובלנות ועשיית שלום, והיום אתם מסלפים את ההיסטוריה ומעוררים ריב ומדון'. הצעתי האישית היא לקרוא לכיכר 'כיכר מערת המכפלה'", מתאר בלומנטל.

לדבריו בעקבות החלטה שהתקבלה באו"ם בשנת 1975 ולפיה הציונות היא גזענות, החליפה עיריית חיפה את שמם של 'שדרות האו"ם' ל'שדרות הציונות'.

בלומנטל מאמין כי שאר חברי מועצת העיר חיפה מהליכוד, יש עתיד וישראל ביתנו, יצטרפו להצעתו. ''אני תקווה שגם החרדים ישתפו פעולה''.