"חוסר הוודאות הוא קשה מנשוא"

בת גלים שער, אמו של גיל-עד הי"ד שנחטף ונרצח בגוש עציון לפני כ-3 שנים, מגיבה בערוץ 7 לדיווחים על עסקת מחבלים מתקרבת, בתמורה לקבלת מידע על גורלם של הדר גולדין ואורון שאול הי"ד המוחזקים על ידי החמאס בעזה.

"אני מאוד רוצה שהסוגיה של אורון שאול והדר גולדין תיגמר, המשפחות צריכות רוגע נפשי ולדעת שהן הביאו את הבנים שלהן לקבורה. חוסר הידיעה וחוסר הוודאות הוא קשה מנשוא וצריך לעשות הכל בשביל להביא את הבנים, זה לא מאבק שלהן זה מאבק של כל המדינה", אומרת שער.

רינה אריאל, אמה של הלל יפה הי"ד שנרצחה בפיגוע דקירה בבית המשפחה בקריית ארבע, אמרה כי מציאות של שחרור מחבלים היא הזויה, כלשונה. "אם מישהו היה מבטיח שאף יהודי לא היה נהרג יותר לעולם בעקבות שחרור המחבלים - ניחא.

"אבל הפחד הגדול הוא שכל מחבל שמשתחרר זה עוד משפחה שמצטרפת למעגל השכול. אירוע טרור זה מעגלים שלמים של חורבן, ואם אנחנו משחררים מחבלים זה ימשיך. העצירה של הטרור חייבת להיות במכה כלכלית. היום שווה להיות טרוריסט, המשפחה מקבלת כספים זה משדרג את המעמד שלה ואחר כך המחבל משתחרר באיזה חילוף שבויים הזוי''.

אריאל נשאלה כיצד לדעתה יש לפעול להחזרת הבנים מעזה והשיבה כי "ברגע שהטרור לא ישתלם אז לא יהיה טרור. אם משפחה תדע שברגע שיש טרור לא רק שהיא לא מקבלת קצבה אלא היא צריכה לממן את העלות שהמדינה מוציאה על הטרור אולי זה לא משתלם''.

משפחת גולדין מעלה הילוך: ''פרויקט העוז''

מוקדם יותר הערב (ראשון) הפיצו בני משפחתו של הדר גולדין הי"ד סרטון הסברה שלא חוסך ביקורת מראש הממשלה ומשר הביטחון. משפחת גולדין שוללת עסקת מחבלים חיים תמורת גופות וקוראת לממשלה להפעיל לחץ על חמאס עד שישחרר ויחזיר את הגופות ארצה.

"אנחנו יכולים לגרום לכך שמי שמחזיר בשבויים או חללים שלנו ישלם מחיר גבוה על כל רגע שהם ברשותו", נאמר בסרטון. "הגיע הזמן שנצא מהקיבעון המחשבתי ומהמשוואה שהכתיב לנו חמאס".

משפחתו של הדר מעלה הילוך במאבק להחזרת בנה על רקע הדיווח בעיתון הלבנוני ולפיו ישראל וחמאס קרובות להשלמת עסקת מידע לגבי החיילים והאזרחים שנמצאים בידי ארגון הטרור.

חבר הקבינט המדיני-בטחוני, שר החינוך נפתלי בנט, הגיב על הדיווח ואמר לגלי צה''ל "יש לנו אחריות כמדינה להביא אותם הביתה. ב-35 שנים האחרונות חמאס היה חוטף חיילים - ואנחנו בתמורה היינו נותנים מתנה גדולה בדמות 1,000 מחבלים. צריך לפעול בדרך אחרת ולהפוך כל יום שבו חמאס מחזיק בשבויים - לאומלל".

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי שנפגשה היום עם הוריו של הדר אמרה כי "הדרישה של משפחת גולדין לא להוריד את נושא החללים מסדר היום של הממשלה והקהילה הבינלאומית היא מוצדקת. משבר החשמל בעזה הוא הזדמנות ללחץ גדול יותר על חמאס".