העד הפלסטיני גמגם על דוכן העדים

חאלד ג'אברין, סגן יושב ראש של המוסד לטיפול במשפחות החללים ברשות הפלסטינית, עלה הבוקר (שני) על דוכן העדים בבית המשפט המחוזי בירושלים.

ג'אברין מעיד במסגרת תביעה שהגיש ארגון "שורת הדין" בשם נפגעי טרור יהודים נגד הרשות הפלסטינית.

התביעה כוללת 17 תיקים מאוחדים בהם נטען לאחריותה הישירה של הרשות לפיגועי האינתיפאדה השנייה, בין התובעים משפחתו של אחד מחיילי המילואים שנרצחו בלינץ' המזעזע בתחנת המשטרה ברמאללה.

במהלך הדיון הציג עורך הדין של "שורת הדין" בפני העד ג'בארין מסמך עליו חתומה אום ג'יהאד, העומד בראש המוסד, שבו היא מכנה את האינתיפאדה נגד יהודים "דבר מבורך" ומספרת כי המוסד בראשו היא עומדת, הכפוף ישירות לאבו מאזן, משלם כספים ל"שהידים".

ג'בארין טען בדיון כי המוסד שבו הוא עובד משלם קצבאות לנפגעים מכל הסוגים, כולל אלו שטבעו בים או נהרגו בתאונות דרכים, אך סירב להתייחס ישירות לתוכנו של המסמך שהוצג בפניו.

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, משה דרורי, היושב בדין בתיק זה, נזף בעד, וטען כי הוא איננו עונה לעניין לשאלות התובע.

עו"ד אבי סגל, המייצג בדיון מטעם ארגון "שורת הדין" את התובעים, אמר לערוץ 7, "הרשות הפלסטינית, כך הוכח בדיון הזה, מעבירה סכומי עתק למשפחות השאהידים שביצעו פיגועים במדינת ישראל, ומעבירה סכומי כסף לאסירים פלסטינים שרצחו יהודים באינתיפאדה השניה".

"היום הם מנסים להתחמק ולהגיד, 'זה לא כסף שלנו, זה לא בא מאיתנו', למרות שהוכח באופן חד משמעי שהם אלו שנתנו את ההוראות להעברת הכסף והם אלו שהעבירו את הכסף", הוסיף עו"ד סגל.

לדבריו, "כבר היו פסקי דין של בית המשפט המחוזי בירושלים ובית המשפט המחוזי בתל אביב, בהם נקבע שהרשות הפלסטינית אשמה בפיגועים והיא חויבה לשלם. אנחנו נמשיך לחקור את העד ונקווה שבסוף הוא יגיד את האמת".