"מניעי עסקת הצוללות - ביטחון בלבד"

יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, פתח בצהריים (שני) את ישיבת הסיעה במתן גיבוי גורף לראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא פרשת הצוללות.

"כידוע כמי שמוביל קו עקבי של ימין ביטחוני ואידיאולגי בממשלה יש לי ולנו לעיתים מחלוקות עם ראש הממשלה אבל על דבר אחד אין מחלוקת: על הצורך לקבל החלטות למען ביטחון אזרחי ישראל", פתח בנט.

יו"ר הבית היהודי הדגיש, "כחבר קבינט שתמך בה בעסקת הצוללות, למיטב ידעתי והבנתי - כל המניעים באישור העסקה גיבושה וקידומה על ידי ראש הממשלה והקבינט היו מניעים ביטחוניים בלבד. אין לי ספק שראש הממשלה נהג בעניין זה על פי כללי הדין ואני מעניק לו גיבוי מלא, ומשוכנע, על פי כל הידוע לי כרגע, שלא נפל כל פגם בהתנהלותו".

בהמשך התייחס בנט לדיווחים אודות עסקה מתגבשת מול חמאס, "לאור הידיעות השונות בתקשורת הישראלית והזרה על מגעים בעניין גופות החיילים - אין בכוונתי להתייחס לפרטים אלא להביע את עמדתנו העקרונית וההחלטית כמובילי הימין הלאומי בממשלה".

לדבריו, "ככל שהדבר יעלה לדיון בדרג המדיני אני יכול להודיע מכאן: ביטחון אזרחי ישראל וחייליו מחייב אותנו להצביע בקבינט נגד שחרור מחבלים תמורת מידע ותמורת גופות חיליים משום שאת הבנים יש להחזיר לא בעסקה אלא בהתקפה. כלומר בהגברת הלחץ על חמאס בעזה ומחבליו בבתי הכלא שבישראל".

"הגיע הזמן להפוך את המשוואה, החזקת חיילים חטופים צריכה להפוך מנכס לנטל. כשהם מחזיקים בגופות חיילינו כל יום יהיה קשה מקודמו. אני מקווה ששרי הליכוד והימין יאמצו את עמדתנו העקבית בסוגיה משום שוויתורים יעודדו חטיפות וכך גם קבעה הוועדה שדנה בנושא", הוסיף בנט.