הרמטכ"ל במהלך הביקור בכפר השיקומי
הרמטכ"ל במהלך הביקור בכפר השיקומיצילום: דובר צה"ל

חברי פורום המטה הכללי של צה"ל בראשות הרמטכ"ל גדי איזנקוט ביקרו היום (שני) בכפר השיקומי 'עלה נגב נחלת ערן'.

בביקור נטלו חלק יו"ר הכפר, אלוף (מיל') דורון אלמוג ורעייתו דידי, המנהל הארצי הרב יהודה מרמורשטיין ומנכ"ל עלה-נגב אבי וורצמן.

הביקור כלל סיור במתקנים השונים בכפר ומפגש עם הדיירים והמטופלים, ביניהם מאור משה, שוטר מג"ב ממושב נבטים, שלפני כשנתיים נפגע באורח אנוש באירוע דקירה בשער שכם, כשהסתער יחד עם חבריו על המחבל, ונפצע מכדור תועה של אחד השוטרים.

הרמטכ״ל, רב-אלוף איזנקוט, כתב בספר המבקרים, "ביקור ראשון של פורום המטה הכללי. הזדמנות להתרשם שוב מהחזון, השליחות ואהבת האדם. המפגש מלמד על רוח האדם ועוצמת החברה שנמדדת ברגישותה וחוזקתה ובעשייה לכל אדם. אני מצדיע לכם על עשייה שהיא מקור השראה לחברה הישראלית ולצה"ל כצבא עם ממלכתי".

יו"ר 'עלה נגב - נחלת ערן', דורון אלמוג אמר במהלך הביקור כי ״דור ההורים חי בשביל המדינה אבל החביא והתבייש בילדים כמו ערן, ועטף אותם בחומות גבוהות של בושה והסתרה אם אנחנו רוצים להיות ראויים להיקרא בני אנוש אנחנו צריכים לדעת להתייחס לחוליות החלשות בחברה. כיום אנחנו מובילים מסע חברתי אותו אנו מכנים- 'תיקון עולם' לחיזוק החוליות החלשות בחברה".

בנוסף, ביקר פורום המטה הכללי בבסיס נבטים ובטייסת האדיר.

בסיכום היום אמר הרמטכ״ל כי "יום בו פורום המטה הכללי פותח את הבוקר בכפר שיקומי עלה נגב במפגש עם מתנדבים, עובדים ודיירים בעלי מוגבלויות ומסיים בביקור בטייסת האדיר בקצה החץ המבצעי של צבא ההגנה לישראל - זהו הביטוי לעוצמתו של צה״ל והיותו של הצבא צבא העם".