תנו לצה''ל לנצח
תנו לצה''ל לנצחצילום: דובר צה"ל

השדולה לקידום תודעת הניצחון הישראלי הושקה היום (שלישי) בכנסת.

מטרת השדולה החדשה היא לשכנע את הציבור וקובעי המדיניות שיש לנקוט גישה חדשה, שבה יש לשאוף לנצח את אויבי המדינה.

במסגרת זו, במקום לשים דגש על הצורך של ישראל להסכים ל"ויתורים כואבים", יש ללחוץ על הפלסטינים להכיר בישראל כבית הלאומי של העם היהודי. את השדולה השיקו הח"כים עודד פורר (ישראל ביתנו) ויעקב פרי (יש עתיד).

ח"כ פורר אמר כי "אחת המטרות היא לחזק את תודעת הניצחון לא רק בישראל אלא בעולם כולו. העולם צריך להכיר שיש ניצחון ישראלי, כלומר שישראל היא מדינת הלאום של המדינה היהודית. אי אפשר לשאת ולתת עם הפלסטינים בלי שהם מכירים בישראל כמדינה יהודית".

ח"כ פרי, לשעבר ראש השב"כ, אמר "אני גאה בניצחונות שלנו ב-69 השנים האחרונות. תודעת הניצחון חשובה מאוד ומטרת השדולה היא להדגיש אותה כי לעיתים אנו סובלים בחברה הישראלים מתחושות של התלבטות. אני מקווה שנצליח להעלות את המודעות לניצול הניצחון ולהגיע לתוצאות בעתיד".

מנכ"ל תנועת "אם תרצו" מתן פלג שתנועתו שותפה לפרוייקט הניצחון, אמר בהשקת השדולה כי "אנו מברכים על כך שהנושא עבר כרגע אל הרובד הפרלמנטרי ומאמינים כי רק עמידה איתנה של מדינת ישראל מול אויביה תוך דרישה להכיר בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, תוכל לקדם פתרון יציב וצודק למה שנקרא הסכסוך הישראלי פלסטיני".

נשיא פורום המזרח התיכון, דניאל פייפס, אמר "אני צופה שהמאמץ האמריקני לחדש את השיחות בין ישראל לפלסטינים ייכשל. הפרויקט לניצחון ישראל מציע אלטרנטיבה לשיחות השלום שנמשכות כל כך הרבה שנים ולא מובילות לשום פתרון, כאשר במהלכן ישראל נדרשת שוב ושוב לעשות ויתורים למען השלום.

"כשהפלסטינים יכירו שהם הפסידו במאבקם מול ישראל, כלומר שהם יכירו במדינת ישראל כמדינת העם היהודי, וזו לא תהיה דרך קלה אך הכרחית, הפלסטינים ישוחררו מהאובססיה שלהם להזיק לאויב שלהם ונוכל להתחיל במשא ומתן אמיתי לשלום. תהליך כזה יביא גם לשגשוג פלסטיני מכל הבחינות", הסביר.

לפי הסקר שנערך לקראת האירוע על ידי מכון סמית למחקר בהשתתפות מדגם מייצג של 700 גברים ונשים מהאוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל, 58 אחוז סבורים שניתן יהיה להגיע להסדר שלום עם הפלסטינים, אך ורק כאשר ההנהגה הפלסטינית תכיר בכך שהיא כשלה/הפסידה במאבקה מול ישראל.

מהסקר עולה שרוב הציבור היהודי בישראל סבור כי "ניצחון ישראלי" יושג רק כשהפלסטינים יכירו בישראל כמדינת העם היהודי ושכדי להגיע לשלום – על ההנהגה הפלסטינית להכיר קודם בכך שהיא הפסידה במאבקה מול ישראל.

למרות שרוב הציבור היהודי בישראל (67%) מאמין ש"ניצחון ישראלי יושג רק כשהפלסטינים יכירו בישראל כמדינת העם היהודי", הוא אינו מאמין (82%) שההנהגה הפלסטינית תכיר במדינה יהודית.

65 אחוז הסכימו, ללא הבדלים בין ימין לשמאל, שהסכסוך הישראלי נמשך משום ש"כל העימותים הצבאים ו/או המאמצים הדיפלומטיים שנעשו עד כה מול ההנהגה הפלסטינית לא הביאו לניצחון ישראלי או להכרעה".

ברוח זו, 84 אחוז הסכימו שבפעם הבאה שתפרוץ מלחמה עם חמאס או חיזבאללה, צריך "לתת לצה"ל לנצח", כלומר, להמשיך בפעילות צבאית עד שהאויב יכיר בהפסדו. 72 אחוז מהציבור היהודי בישראל לא מסכים לטענה שיישום העיקרון "שטחים תמורת שלום" יכול להוות בסיס לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

בהשקת השדולה השתתפו ח"כים ומומחים בתחום הביטחון והדיפלומטיה, שהציגו את הצורך לפעול למציאת פתרון לסכסוך, שיביא שלום אמיתי, רווחה, קידמה ועתיד טוב יותר לכל האזור. בין היתר, השתתף האירוע המפקד לשעבר של הכוחות הבריטים באפגניסטן קולונל ריצ'ארד קמפ שתומך במטרות השדולה.

השדולה תעבוד בשיתוף פעולה עם השדולה האחות בקונגרס האמריקאי, שהושקה באפריל על ידי יושבי הראש המשותפים, חברי הקונגרס הרפובליקאים רון דה-סנטים וביל ג'ונסון ושבה חברים כעשרים צירים. שתי השדולות הוקמו בשיתוף פורום המזרח התיכון ונשיא הפורום, פרופסור דניאל פייפס.

במהלך האירוע, הודיע מנכ"ל פורום המזרח התיכון, גרג רומן, על הקמת קרן בסך מיליון שקל המיועדת למחקרים שיעסקו בביטויים השונים של ניצחון ישראלי. הפורום מזמין חוקרים ומוסדות להגיש הצעות בנושא.